Πολλοί βουλευτές της κυβέρνησης απειλούν να μην ψηφίσουν τις παράλογες αυξήσεις στα διόδια
Μόνο από τον αυτοκινητόδρομο "Μαλιακός-Κλειδί" το Δημόσιο χάνει 1,1 δισ. ευρώ.
- Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα και η χρηματοδότησή του είναι το μήλον της έριδος
Ξεπερνούν τα 7,5 ΔΙΣ (!) ευρώ οι απώλειες του Δημοσίου, με βάση τους όρους των νέων συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια, όπως αποκαλύπτει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Σύμφωνα με έκθεση του γενικού λογιστηρίου του κράτους οι συνολικές απώλειες του δημοσίου για το διάστημα παραχώρησης των έργων, λόγω της καθιέρωσης "μηχανισμού ανακύκλωσης" εσόδων, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις των Συμφωνιών Τροποποίησης ανά έργο ως ακολούθως:
- 1,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί"
- 1,2 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας"
- 2,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Ιονία Οδός"
- 3,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, με αυτές τις απώλειες τα έσοδα του Δημοσίου από τους αυτοκινητόδρομους περιορίζονται στα 9 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι υποχρεώσεις του Δημοσίου έναντι των εργολάβων για την κάλυψη ως το τέλος του 2015 του χρηματοδοτικού κενού των έργων υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ περίπου.
Την ίδια ώρα που το ελληνικό Δημόσιο θα χάσει το τεράστιο αυτό ποσό, το σχετικό νομοσχέδιο συζητείται στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και αναμένεται να επικυρωθεί στην Ολομέλεια μέσα στην εβδομάδα.
Με κατεπείγοντα χαρακτήρα – ώστε να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 10 Δεκεμβρίου οι διαδικασίες για την έγκαιρη εκταμίευση των κοινοτικών κονδυλίων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος – ξεκίνησε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η συζήτηση για την κύρωση των συμφωνιών τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων…
Συμβάσεις που μεταξύ άλλων προβλέπουν αυξήσεις στα διόδια που φτάνουν ακόμη και το… εξωφρενικό ποσοστό του 60%.
Κριτική για τα τσουχτερά διόδια και από το ΠΑΣΟΚ.
Σύσσωμη η αντιπολίτευση καυτηρίασε την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό των έργων, που ξεπερνά το 1 δις ευρώ, ενώ καυτηρίασαν και τις αυξήσεις – «σκάνδαλο» στα διόδια.
«Το δημόσιο χρηματοδοτεί χωρίς κανένα αντάλλαγμα...» σημείωσε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Ευγενία Ουζουνίδου, κατηγορώντας την Κυβέρνηση ότι κάνει «τροποποιήσεις στις συμβάσεις παραχώρησης και το μόνο πράγμα που δεν τροποποιήσατε ήταν το κόστος για τα διόδια.
Αυτό το συντηρήσατε ευλαβικά, όταν οι συμβάσεις προέβλεπαν ότι θα γίνουν αυξήσεις με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν δρόμοι. Είναι εξωφρενικό, τώρα που το εισόδημα του λαού με την πολιτική σας, έχει μειωθεί στο 50%, να υποχρεώνετε τους πολίτες να πληρώσουν αυτά τα «βασιλικά» διόδια» τόνισε.
«Για μια ακόμη φορά το δημόσιο, οι Έλληνες φορολογούμενοι, δηλαδή, καλούνται να αναλάβουν συνέπειες επιχειρηματικού ρίσκου ιδιωτών, με την αιτιολογία ότι είναι πολύ μεγάλοι για να αφεθούν να καταρρεύσουν» σημείωσε με έμφαση η κ. Ουζουνίδου.
Την αντίρρηση του, εμμέσως πλην σαφώς, για τις αυξήσεις στα διόδια εξέφρασε από πλευράς ΠΑΣΟΚ ο Χρήστος Γκόγκας, προτείνοντας την εφαρμογή χιλιομετρικής χρέωσης χρήσης των αυτοκινητοδρόμων, ενώ τόνισε πως «πρέπει να δούμε και την αρχή της αυτάρκειας που συμφωνήθηκε, ούτως ώστε μεταξύ του δημοσίου και των παραχωρησιούχων, όπου τον κύριο κίνδυνο των εσόδων θα φέρουν οι παραχωρησιούχοι και η όποια ανεπάρκεια εσόδων υπάρξει, θα οδηγήσει σε καταγγελία της σύμβασης και όχι με ευθύνη του δημοσίου».
Οι βουλευτές, Γιάννης Κουτσούκος (ΠΑΣΟΚ), Ιωάννης Λαμπρόπουλος (ΝΔ) και Γιώργος Κοντογιάννης (ΝΔ), κάλεσαν τον κ. Χρυσοχοϊδη να εντάξει στο νομοσχέδιο για την επανεκκίνηση των οδικών έργων, διάταξη με την οποία θα περιγράφεται ρητά ότι αυτό το έργο, που έμεινε εκτός μετά τις διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, θα προχωρήσει ως δημόσιο έργο με χρήματα από το ΕΣΠΑ και με σαφές το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του.
Αλλά και ο βουλευτής Φθιώτιδας, Κωνσταντίνος Κουτσογιαννακόπουλος (ΝΔ), προειδοποίησε ότι του είναι πολύ δύσκολο να πάει στην εκλογική του περιφέρεια και να πει στους συμπολίτες του ότι θα πληρώνουν ένα σωρό χρήματα στα διόδια χωρίς να έχει προβλεφθεί κανένα έργο στην περιοχή.
Επίσης, ο κ. Κουτσογιαννακόπουλος είπε ότι δεν μπορεί να ψηφίσει το κούρεμα του οδικού έργου στο τμήμα Πάτρα- Τσακώνα και ζήτησε να διασφαλιστεί από την κυβέρνηση ότι το έργο θα προχωρήσει με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Την πιο αιχμηρή τοποθέτηση έκανε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Ιωάννης Κουτσούκος, ο οποίος αναφέρθηκε προσωπικά στον πρωθυπουργό, λέγοντας ότι «ο κ. Σαμαράς έχει προσβάλει τους βουλευτές της Ηλείας και της Μεσσηνίας, διότι ενώ ζητούν να τον συναντήσουν δεν τους δέχεται, αν και βλέπει και τον τελευταίο δήμαρχο της Μεσσηνίας». Πάντως, ο κ. Κουτσούκος σημείωσε ότι ο κ. Χρυσοχοϊδης έχει ενημερώσει τους βουλευτές πως το έργο Πάτρα - Πύργος θα προχωρήσει και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.
Ωστόσο, τόνισε ότι πρέπει να υπάρξουν πιο καθαρές απαντήσεις και διατάξεις και από αυτές εξαρτάται η ψήφος του.
«Θέλουμε να υπάρξει χρονοδιάγραμμα και να γραφτεί και στο νόμο, από πού θα βρεθούν τα λεφτά. Το έργο της Ολυμπίας Οδού το θέλουμε και το χρειαζόμαστε» είπε ο βουλευτής της ΝΔ, Ιωάννης Λαμπρόπουλος, ο οποίος κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για τη στείρα άρνησή του σε όλα.
«Πώς θα πάω στη Φθιώτιδα και θα πω στον κόσμο, εσείς θα πληρώνετε διόδια αλλά εδώ δεν θα γίνει τίποτε;» αναρωτήθηκε ο βουλευτής της ΝΔ, Κωνσταντίνος Κουτσογιαννακόπουλος και ξεκαθάρισε ότι δεν θα μπορέσει να συμπράξει στο νομοσχέδιο αν δεν διασφαλιστεί ότι θα γίνει το έργο Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα και αν δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του.
Ο βουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Κοντογιάννης, αναρωτήθηκε ποιοι είναι εκείνοι που υπολόγισαν ότι δεν χρειάζεται το τμήμα του οδικού έργου μετά την Πάτρα και κάλεσε την κυβέρνηση να δει πώς μπορεί να προχωρήσει η σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα.
Για τη χρηματοδότηση του έργου Πάτρα- Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα, ο βουλευτής τόνισε ότι πρέπει να γίνει από το εθνικό ΕΣΠΑ και όχι από το περιφερειακό, διότι στη δεύτερη περίπτωση θα αποστερήσει την περιφέρεια από κάθε έργο.
Μόνο από τον αυτοκινητόδρομο "Μαλιακός-Κλειδί" το Δημόσιο χάνει 1,1 δισ. ευρώ.
- Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα και η χρηματοδότησή του είναι το μήλον της έριδος
Ξεπερνούν τα 7,5 ΔΙΣ (!) ευρώ οι απώλειες του Δημοσίου, με βάση τους όρους των νέων συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια, όπως αποκαλύπτει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Σύμφωνα με έκθεση του γενικού λογιστηρίου του κράτους οι συνολικές απώλειες του δημοσίου για το διάστημα παραχώρησης των έργων, λόγω της καθιέρωσης "μηχανισμού ανακύκλωσης" εσόδων, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις των Συμφωνιών Τροποποίησης ανά έργο ως ακολούθως:
- 1,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί"
- 1,2 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας"
- 2,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Ιονία Οδός"
- 3,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, με αυτές τις απώλειες τα έσοδα του Δημοσίου από τους αυτοκινητόδρομους περιορίζονται στα 9 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι υποχρεώσεις του Δημοσίου έναντι των εργολάβων για την κάλυψη ως το τέλος του 2015 του χρηματοδοτικού κενού των έργων υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ περίπου.
Την ίδια ώρα που το ελληνικό Δημόσιο θα χάσει το τεράστιο αυτό ποσό, το σχετικό νομοσχέδιο συζητείται στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και αναμένεται να επικυρωθεί στην Ολομέλεια μέσα στην εβδομάδα.
Με κατεπείγοντα χαρακτήρα – ώστε να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 10 Δεκεμβρίου οι διαδικασίες για την έγκαιρη εκταμίευση των κοινοτικών κονδυλίων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος – ξεκίνησε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η συζήτηση για την κύρωση των συμφωνιών τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων…
Συμβάσεις που μεταξύ άλλων προβλέπουν αυξήσεις στα διόδια που φτάνουν ακόμη και το… εξωφρενικό ποσοστό του 60%.
Κριτική για τα τσουχτερά διόδια και από το ΠΑΣΟΚ.
Σύσσωμη η αντιπολίτευση καυτηρίασε την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό των έργων, που ξεπερνά το 1 δις ευρώ, ενώ καυτηρίασαν και τις αυξήσεις – «σκάνδαλο» στα διόδια.
«Το δημόσιο χρηματοδοτεί χωρίς κανένα αντάλλαγμα...» σημείωσε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Ευγενία Ουζουνίδου, κατηγορώντας την Κυβέρνηση ότι κάνει «τροποποιήσεις στις συμβάσεις παραχώρησης και το μόνο πράγμα που δεν τροποποιήσατε ήταν το κόστος για τα διόδια.
Αυτό το συντηρήσατε ευλαβικά, όταν οι συμβάσεις προέβλεπαν ότι θα γίνουν αυξήσεις με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν δρόμοι. Είναι εξωφρενικό, τώρα που το εισόδημα του λαού με την πολιτική σας, έχει μειωθεί στο 50%, να υποχρεώνετε τους πολίτες να πληρώσουν αυτά τα «βασιλικά» διόδια» τόνισε.
«Για μια ακόμη φορά το δημόσιο, οι Έλληνες φορολογούμενοι, δηλαδή, καλούνται να αναλάβουν συνέπειες επιχειρηματικού ρίσκου ιδιωτών, με την αιτιολογία ότι είναι πολύ μεγάλοι για να αφεθούν να καταρρεύσουν» σημείωσε με έμφαση η κ. Ουζουνίδου.
Την αντίρρηση του, εμμέσως πλην σαφώς, για τις αυξήσεις στα διόδια εξέφρασε από πλευράς ΠΑΣΟΚ ο Χρήστος Γκόγκας, προτείνοντας την εφαρμογή χιλιομετρικής χρέωσης χρήσης των αυτοκινητοδρόμων, ενώ τόνισε πως «πρέπει να δούμε και την αρχή της αυτάρκειας που συμφωνήθηκε, ούτως ώστε μεταξύ του δημοσίου και των παραχωρησιούχων, όπου τον κύριο κίνδυνο των εσόδων θα φέρουν οι παραχωρησιούχοι και η όποια ανεπάρκεια εσόδων υπάρξει, θα οδηγήσει σε καταγγελία της σύμβασης και όχι με ευθύνη του δημοσίου».
Οι βουλευτές, Γιάννης Κουτσούκος (ΠΑΣΟΚ), Ιωάννης Λαμπρόπουλος (ΝΔ) και Γιώργος Κοντογιάννης (ΝΔ), κάλεσαν τον κ. Χρυσοχοϊδη να εντάξει στο νομοσχέδιο για την επανεκκίνηση των οδικών έργων, διάταξη με την οποία θα περιγράφεται ρητά ότι αυτό το έργο, που έμεινε εκτός μετά τις διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, θα προχωρήσει ως δημόσιο έργο με χρήματα από το ΕΣΠΑ και με σαφές το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του.
Αλλά και ο βουλευτής Φθιώτιδας, Κωνσταντίνος Κουτσογιαννακόπουλος (ΝΔ), προειδοποίησε ότι του είναι πολύ δύσκολο να πάει στην εκλογική του περιφέρεια και να πει στους συμπολίτες του ότι θα πληρώνουν ένα σωρό χρήματα στα διόδια χωρίς να έχει προβλεφθεί κανένα έργο στην περιοχή.
Επίσης, ο κ. Κουτσογιαννακόπουλος είπε ότι δεν μπορεί να ψηφίσει το κούρεμα του οδικού έργου στο τμήμα Πάτρα- Τσακώνα και ζήτησε να διασφαλιστεί από την κυβέρνηση ότι το έργο θα προχωρήσει με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Την πιο αιχμηρή τοποθέτηση έκανε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Ιωάννης Κουτσούκος, ο οποίος αναφέρθηκε προσωπικά στον πρωθυπουργό, λέγοντας ότι «ο κ. Σαμαράς έχει προσβάλει τους βουλευτές της Ηλείας και της Μεσσηνίας, διότι ενώ ζητούν να τον συναντήσουν δεν τους δέχεται, αν και βλέπει και τον τελευταίο δήμαρχο της Μεσσηνίας». Πάντως, ο κ. Κουτσούκος σημείωσε ότι ο κ. Χρυσοχοϊδης έχει ενημερώσει τους βουλευτές πως το έργο Πάτρα - Πύργος θα προχωρήσει και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.
Ωστόσο, τόνισε ότι πρέπει να υπάρξουν πιο καθαρές απαντήσεις και διατάξεις και από αυτές εξαρτάται η ψήφος του.
«Θέλουμε να υπάρξει χρονοδιάγραμμα και να γραφτεί και στο νόμο, από πού θα βρεθούν τα λεφτά. Το έργο της Ολυμπίας Οδού το θέλουμε και το χρειαζόμαστε» είπε ο βουλευτής της ΝΔ, Ιωάννης Λαμπρόπουλος, ο οποίος κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για τη στείρα άρνησή του σε όλα.
«Πώς θα πάω στη Φθιώτιδα και θα πω στον κόσμο, εσείς θα πληρώνετε διόδια αλλά εδώ δεν θα γίνει τίποτε;» αναρωτήθηκε ο βουλευτής της ΝΔ, Κωνσταντίνος Κουτσογιαννακόπουλος και ξεκαθάρισε ότι δεν θα μπορέσει να συμπράξει στο νομοσχέδιο αν δεν διασφαλιστεί ότι θα γίνει το έργο Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα και αν δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του.
Ο βουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Κοντογιάννης, αναρωτήθηκε ποιοι είναι εκείνοι που υπολόγισαν ότι δεν χρειάζεται το τμήμα του οδικού έργου μετά την Πάτρα και κάλεσε την κυβέρνηση να δει πώς μπορεί να προχωρήσει η σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα.
Για τη χρηματοδότηση του έργου Πάτρα- Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα, ο βουλευτής τόνισε ότι πρέπει να γίνει από το εθνικό ΕΣΠΑ και όχι από το περιφερειακό, διότι στη δεύτερη περίπτωση θα αποστερήσει την περιφέρεια από κάθε έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου