Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015

ΥΦΕΡΠΩΝ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ: Η ΣΙΑ ΣΤΑ… ΧΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΡΕΠΟΥΣΗ

sia-anagnostopuolou
Σια Αναγνωστοπούλου, Μαρία Ρεπούση. Δύο γυναίκες που κατά καιρούς προκαλούν το εθνικό αίσθημα με τις άκρως ανιστόρητες, αντιεπιστημονικές και ανθελληνικές δηλώσεις τους.
Η μία προκλητική δήλωση διαδέχεται την άλλη, λες και έχουν βάλει ως στόχο οι δύο… κυρίες για το ποια θα πάρει χρυσό μετάλλιο για την πιο εθνομηδενιστική δήλωση.
Πρόσφατα σε συνέντευξη της, στην «Καθημερινή», η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου δήλωσε πως πρέπει να αλλάξουν τα σχολικά βιβλία της ιστορίας χωρίς τη χρήση «εθνόμετρου», και να μετατραπούν σε γνωμοδοτικά τα συμβούλια στα ΑΕΙ.
Η υπουργός για τα σχολικά ιστορικά βιβλία δήλωσε, ότι «πρέπει να πάψει να μπαίνει σε καλούπια εθνόμετρου η έρευνα και η άποψη των επιστημόνων για την Ιστορία και όπως αυτή διδάσκεται στο σχολείο».
Στην Ελλάδα, συνεχίζει, εθνική ιστορία θεωρείται ό,τι κάποιοι έχουν επιβάλει. Δηλαδή αυτό που....
... οι ίδιοι θεωρούν πως αποτελεί την εθνική ιστορία των Ελλήνων. Για παράδειγμα χαρακτηρίζει την Μικρασιατική καταστροφή ως ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός, το οποίο, όμως, «δεν συνέβη επειδή οι Έλληνες είναι Έλληνες με μια συγκεκριμένη μοίρα, αλλά είναι ένα μεγάλο εθνικό γεγονός, επειδή το προσφυγικό είναι μεγάλο ζήτημα στην ανθρώπινη ιστορία».
Η κυρία Αναγνωστοπούλου, παρουσιάζοντας τη διαφορά ιστορικής και εθνικής ταυτότητας, σημειώνει ότι ο εθνικιστής έχει «τη μανία ότι τα κατορθώματα του έθνους του, αποτελούν εθνική ιδιομορφία».
Εξηγεί δε, ότι «ο εθνικιστής θεωρεί ότι ο Κολοκοτρώνης υπήρξε επειδή ήταν Έλληνας και επειδή ο ηρωισμός είναι ίδιον της φυλής, ενώ ο ιστορικός τον κατατάσσει ως ηρωική μορφή μιας ευρωπαϊκής περιόδου επαναστάσεων».
Ερωτηθείσα για το κρυφό σχολείο σημειώνει ότι «εάν υπήρχε ή όχι αφορά την ιστορική έρευνα» και ότι η Ορθόδοξη εκκλησία είχε θρησκευτικά σχολεία. Επισημαίνει ακόμη, ότι στη δημόσια ιστορία το σχολείο ως δημόσιο αγαθό είναι προϊόν του έθνους-κράτους.
Πριν λίγους μήνες η ίδια κυρία δήλωσε ότι θα πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία απαλλαγής από τη διδασκαλία των Θρησκευτικών, όσων μαθητών το επιθυμούν. Δεν είναι δυνατόν, είπε η αναπληρώτρια υπουργός, να οφείλει να δηλώνει ο μαθητής σε δημόσιο έγγραφο το θρήσκευμά του (ή την ιδιότητα του άθεου), ώστε να εξασφαλίσει την απαλλαγή. «Κακώς δεν το αλλάξαμε ως τώρα, θα το αλλάξουμε», πρόσθεσε.
Δηλαδή με λίγα λόγια η κ. Υπουργός θέλει να αποδομήσει και την έννοια του Εθνους αλλά και να μειώσει την έννοια της σημασίας των Θρησκευτικών.
«Σόι πάει το βασίλειο»
Οπως φαίνεται, και η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, παραδειγματίστηκε από τους συναδέλφους της και φρόντισε από την πρώτη στιγμή να «τακτοποιήσει» τα δύο ανίψια της σε υπουργεία. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπερισχύει συνήθως η δύναμη του αίματος… αφού πρόκειται για τα παιδιά της αδελφής της, τα οποία βρήκαν «καταφύγιο» στα γραφεία των υπουργείων Παιδείας και Δικαιοσύνης.
Το πληρέστερο ρεπορτάζ εδώ: http://www.parapolitika.gr/article/333034/i-ypoyrgos-sia-anagnostopoyloy-diorise-kai-ta-dyo-paidia-tis-adelfis-tis-sto-dimosio
Η ίδια στο ερώτημα που της τέθηκε για τους διορισμούς έκανε της εξής αμίμητη δήλωση: «Είμαι υπόλογη που ένας υπουργός προσέλαβε συγγενείς μου»;
«Η πολιτική πρέπει να διεξάγεται με πολιτικούς και ιδεολογικούς όρους. Είμαι από αυτούς που λέω πάντα και στο κόμμα μου, ότι χτυπάς τις πολιτικές, δεν χτυπάς τα πρόσωπα γιατί θα καταντήσουμε στο τέλος να βγάζουμε μαχαίρι ο ένας στον άλλον» συμπλήρωσε η ίδια.
Τα σχόλια δικά σας…
Ρεπούση και ιστορία
Τη γνωστή θέση της να αλλάξει το πρόγραμμα για το μάθημα της Ιστορίας επανέλαβε η καθηγήτρια Ιστορίας και Ιστορικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και πρώην βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση, εν μέσω της συζήτησης για αλλαγές στην Παιδεία.
Η… καθηγήτρια Ιστορίας και Ιστορικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και πρώην βουλευτής, κυρία Ρεπούση, είπε ότι η «η Ιστορία γίνεται υποχείριο της πολιτικής και χρησιμοποιείται, χειραγωγείται και δεν είναι σωστό αυτό. Δεν έχει καμία δουλειά η εκάστοτε κυβέρνηση, το εκάστοτε Κοινοβούλιο να αποφαίνεται τι έγινε στην Ιστορία και τι δεν έγινε στο παρελθόν, αυτό είναι δουλειά της Επιστήμης».
«Θέλουμε άλλη δοσολογία, μείναμε προσκολλημένοι στο παλιό παράδειγμα- υπόδειγμα που είναι το εθνικιστικό, ηρωικό, γεγονοτολογικό, γεγονότα, χρονολογίες, ήρωες, σαν να διδάσκουμε μία εθνική ελεγεία, όπου δοξάζουμε τον εαυτό μας και μας φταίνε όλοι οι άλλοι, είτε αυτοί είναι ξένοι, είτε είναι οι εχθροί κ.ο.κ.».
Η κυρία Μαρία Ρεπούση, ιστορικός κατά δήλωσή της είναι για πολλούς ανθρώπους η εικόνα και «ενσάρκωση» της λέξης «πρόκληση». Είναι πολύ εύκολο για την κυρία Ρεπούση να «κατασκευάζει» και να διαστρεβλώνει ιστορικά γεγονότα. Αν πάρουμε ως παράδειγμα την καταστροφή της Σμύρνης.
Η κ. Ρεπούση ας αφήσει στην άκρη τον μανδύα του «ιστορικού» και ας πει ευθέως στον Ελληνικό Λαό τι είναι ακριβώς αυτό που επιδιώκει.
Κάποιοι θέλουν την Ελλάδα πολυεθνική, πολυπολιτισμική και πολυθρησκευτική, επιχειρούν να αποδώσουν την ελληνική ιθαγένεια σε ανεξέλεγκτο αριθμό Μουσουλμάνων ή και Ισλαμιστών μεταναστών και έχουν ήδη αρχίσει την αποδόμηση του Ορθοδόξου μαθήματος των Θρησκευτικών.
Η υπονόμευση της Ελληνικής παιδείας, της ιδέας του έθνους και της εθνικής ιστορίας, διαπερνά όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και αξιοποιεί για το σκοπό αυτό τη γενικότερη θλιβερή κατάσταση που επικρατεί στην Εκπαίδευση.
Αγαπάμε το ωραίο με λιτότητα και φιλοσοφούμε χωρίς να γινόμαστε μαλθακοί. Η ενασχόληση με τη φιλοσοφία δε μας κάνει θεωρητικούς ανθρώπους και δεν μας απομακρύνει από την πρακτική δράση, λέει ο Θουκυδίδης δια στόματος Περικλή.
Η φράση αυτή και τα νοήματα που τη συνοδεύουν δε θα ακουστεί ξανά στα σχολεία ως παρωχημένη τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων σε κείμενο – διαμαρτυρίας του για τον εξοβελισμό των Αρχαίων Γενικής Παιδείας.
Ο «Επιτάφιος» λοιπόν, δε χωρά στο ωρολόγιο πρόγραμμα –ούτε καν ως μονόωρο μάθημα- και εξοβελίζεται χωρίς καμία διαβούλευση και επιστημονική τεκμηρίωση με απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας κ. Κουράκη, παρά τις αντιδράσεις τόσο μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο, όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο ΠΑΣΑΦ δεν παραλείπει να αναφέρει ότι εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στις Πανελλήνιες εξετάσεις τίθενται θέματα με άξονα την πολιτιστική κληρονομιά, τα μνημεία, την ιστορία και τη Δημοκρατία και ταυτόχρονα αφαιρούνται από το ωρολόγιο πρόγραμμα μία ώρα Ιστορία, μία ώρα Λογοτεχνία και ο “Επιτάφιος”.
Το Υπουργείο Παιδείας εισάγει την παγκόσμια πρωτοτυπία, δηλαδή ο “Επιτάφιος” να διδάσκεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και να μη διδάσκεται στη χώρα που τον γέννησε σύμφωνα με το dimokratiki.gr.
Το επίμαχο κεφάλαιο για τη γενοκτονία των Ποντίων
O Ν. Φίλης δικαιολογείται, σύμφωνα με Ενημερωτικό Σημείωμα του υπουργείου Παιδείας για την Ιστορία, λέγοντας οτι επιλέχθηκε να αφαιρεθεί το κομμάτι, επειδή δεν ήταν δυνατόν να επιβαρυνθούν οι μαθητές με περισσότερη διδακτέα ύλη και ειδικά καθώς στο μάθημα θα εξετάζονταν και μαθητές από την Ομάδα Οικονομίας Και Πληροφορικής.
Το έγγραφο εξηγεί ότι επιλέχθηκε το συγκεκριμένο κεφάλαιο και όχι ένα άλλο, για να ελαφρύνει την ύλη, καθώς δεν είχε συμπεριληφθεί στην αρχική εκδοχή του προγράμματος σπουδών καθώς ούτως ή άλλως προσεγγιζόταν στο κεφάλαιο που αναφέρεται γενικά στον ελληνισμό της Μικράς Ασίας και γενικά στο προσφυγικό ζήτημα.
Δίνεται στο ενημερωτικό σημείωμα και μία δεύτερη εκδοχή ότι το κείμενο παρουσίαζε διδακτικές αδυναμίες, καθώς είχε συνταχθεί για χρήση από το υπουργείο Εξωτερικών.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ιδεοληψίες, καθώς, όπως τονίζει ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ, Ν. Παπαχρήστος, δημιουργούνται ερωτηματικά από την εξαφάνιση περιόδων διωγμών των Ελλήνων στο πλαίσιο της »ελληνοτουρκικής» φιλίας, όπως είχε γίνει και με την κ. Ρεπούση.
Ποιοι και γιατί θέλουν να κλέψουν από τους νέους αλλά και από όλους τους Έλληνες τη δόξα και την υπερηφάνεια της καταγωγής τους; Ποιος ο λόγος να δηλητηριάζουν το πνεύμα των νέων από το δημοτικό;
Μεγάλος εχθρός της “παγκοσμιοποίησης” είναι το εθνικό κράτος και εθνικό κράτος ήταν και είναι η Ελλάδα γι” αυτό και θέλουν να την καταστρέψουν ολοκληρωτικά. Δεν υπάρχει στην εποχή της “παγκοσμιοποίησης” χώρος για κράτη εθνικά, παρά μόνο χώρος για τραπεζίτες, για χρηματιστές, για καταναλωτές, για “πολίτες του κόσμου” χωρίς εθνική ψυχή, χωρίς πατρίδα.
Όσο και εάν προσπαθήσουν όμως οι ταγοί της εξουσίας να μας ξεριζώσουν κάθε τι εθνικό, ας γνωρίζουν πως έχουν γνώση οι φύλακες…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου