Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΧΑΟΣ Οι 10 "καυτές" ερωτήσεις για τις φορολογικές δηλώσεις.


Ξεκίνησε την Παρασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου (ή Ιουλίου εφόσον, όπως είναι το πιθανότερο, δοθεί παράταση) η περίοδος υποβολής των φετινών φορολογικών δηλώσεων. 
Για πρώτη φορά φέτος όλοι οι φορολογούμενοι –πλην ελαχίστων εξαιρέσεων– είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων μέσω του διαδικτύου (www.gsis.gr), ενώ υπάρχουν και αρκετά σημεία SOS που οι φορολογούμενοι θα πρέπει να προσέξουν προκειμένου να μην βρεθούν προ της δυσάρεστης έκπληξης να πληρώσουν περισσότερο φόρο από αυτόν που τους αναλογεί ή να καταβάλουν πρόστιμα για λανθασμένη συμπλήρωση.
Οι βασικότερες ερωτήσεις και οι αντίστοιχες απαντήσεις για τη συμπλήρωση της φορολογικής δήλωσης είναι:

1. Θα υποβάλλω για πρώτη φορά φορολογική δήλωση. Τι πρέπει να κάνω;
-Θα πρέπει να απευθυνθείς στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία όπου υπάγεται προκειμένου να αποκτήσεις (εφόσον δεν διαθέτεις) Αριθμό Φορολογικού Μητρώου. Θα υποβάλεις ηλεκτρονική αίτηση στο www.gsis.gr προκειμένου να πιστοποιηθείς στο taxisnet και να λάβεις τους σχετικούς κωδικούς πρόσβασης. Στη συνέχεια θα επισκεφθείς το τμήμα Μητρώου της εφορίας προκειμένου να λάβεις το σχετικό κλειδάριθμο. Με τον κλειδάριθμο θα ενεργοποιήσεις την υπηρεσία πρόσβασης στο taxisnet.
2Γιατί δεν έχω λάβει προτυπωμένο έντυπο δήλωσης φορολογίας εισοδήματος;
-Από την φετινή χρονιά οι φορολογικές δηλώσεις όλων το φορολογούμενων θα υποβληθούν ηλεκτρονικά και επομένως δεν θα αποσταλούν έντυπα. Ωστόσο μπορείτε μέσω του taxisnet να εκτυπώσετε κενά έντυπα Ε1, Ε2 και Ε3 για δική σας χρήση. Εάν υπάρχουν μεταβολές στα στοιχεία σας (π.χ αλλαγή ΔΟΥ, οικογενειακή κατάσταση) θα πρέπει να ενημερώσετε το τμήμα μητρώου της ΔΟΥ πριν την υποβολή της δήλωσης.
3. Είμαι συνταξιούχος του ΙΚΑ , του ΟΓΑ ή του ΝΑΤ και δεν έχω λάβει την βεβαίωση εισοδήματος από το ασφαλιστικό ταμείο. Τι πρέπει να κάνω;
-Θα πρέπει να επισκεφθείς τον ιστότοπο του ασφαλιστικού σου ταμείου και να αναζητήσεις τη σχετική βεβαίωση. Από τις αρχές Ιουνίου θα μπορείς να λάβεις τη σχετική βεβαίωση και από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.
4. Πώς θα δηλωθούν φέτος τα προστατευόμενα τέκνα;
-Από φέτος είναι υποχρεωτική η αναγραφή του ΑΦΜ για τα προστατευόμενα τέκνα που είναι ηλικίας άνω των 18 ετών. Θα πρέπει επίσης να δηλωθεί και το ΑΜΚΑ των παιδιών και των υπόλοιπων προστατευόμενων μελών.
5. Πρέπει να δηλωθούν και οι τόκοι;
-Η δήλωση κάθε πηγής εισοδήματος, ακόμη και των τόκων, είναι από φέτος υποχρεωτική. Θα ισχύσει όμως ένα όριο ποσού τόκων ανά φορολογούμενο κάτω από το οποίο δεν θα είναι υποχρεωτική η δήλωσή του (εξετάζεται σοβαρά το όριο των 250 ευρώ). Οι φορολογούμενοι με μεγαλύτερα ποσά τόκων θα πρέπει να απευθυνθούν στις τράπεζες με τις οποίες συνεργάζονται και να ζητήσουν τις σχετικές βεβαιώσεις.
6. Είναι υποχρεωτική η δήλωση του αριθμού παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος;
πό φέτος η δήλωση του αριθμού παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος για την κύρια και τη δευτερεύουσα κατοικία του φορολογούμενου είναι υποχρεωτική. Η δήλωση γίνεται προκειμένου να διευκολυνθεί η εφορία στην βεβαίωση του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ακινήτων (ΕΕΤΑ), το γνωστό χαράτσι.
7. Πώς θα δηλώσω την έκτακτη εισφορά που μου παρακρατήθηκε;
-Στον πίνακα 8 της φορολογική δήλωσης έχει προστεθεί ο κωδικός 333-334. Σε αυτόν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα πρέπει να αναγράψουν το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης που τους παρακρατήθηκε κατά τη διάρκεια του 2012 προκειμένου να αφαιρεθεί κατά την εκκαθάριση της δήλωσης από το ποσό της εισφοράς που τους αναλογεί με βάση το σύνολο του εισοδήματός τους.
8. Είμαι εργαζόμενος με μπλοκάκι. Τι πρέπει να κάνω για να γλιτώσω από το αυξημένο τέλος επιτηδεύματος;
-Στον πίνακα 2 της φορολογικής δήλωσης ο οποίος αφορά σε πληροφοριακά στοιχεία έχει προστεθεί ο κωδικός 019-020. Οι φορολογούμενοι καλούνται να απαντήσουν θετικά ή αρνητικά στην ερώτηση αν είναι επιτηδευματίες οι οποίοι φορολογούνται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 45 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
Ουσιαστικά ζητείται να απαντήσουν αν εργάζονται ουσιαστικά ως μισθωτοί αλλά τυπικά ως ελεύθεροι επαγγελματίες με «μπλοκάκι». Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν οι εργαζόμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών οι οποίοι έχουν έναν εργοδότη και σύμβαση εργασίας. Μπορούν επίσης να έχουν και έως τρεις εργοδότες αρκεί το 75% των εσόδων τους να προέρχεται από έναν. Εφόσον, εμπίπτουν στις παραπάνω περιπτώσεις θα πρέπει να απαντήσουν καταφατικά στην ερώτηση. Εφόσον απαντήσουν καταφατικά θα επιβαρυνθούν με τέλος επιτηδεύματος ύψους 500 ευρώ αντί για 650 ευρώ που ισχύει για τους υπόλοιπους επιτηδευματίες.
9. Μπορώ να υποβάλω τροποιητική ή συμπληρωματική δήλωση Φόρου Εισοδήματος μέσω internet;
 υπηρεσία TAXISnet δεν δέχεται τροποποιητικές ή συμπληρωματικές δηλώσεις Φόρου Εισοδήματος. Θα πρέπει να απευθυνθείτε στην αρμόδια εφορία με την εκτύπωση της δήλωσής σας που υποβλήθηκε ηλεκτρονικά. Σημειώνεται ότι η Δ.Ο.Υ. θα μπορεί να προχωρήσει στην εκκαθάριση της τροποποιητικής ή συμπληρωματικής σας δήλωσης μετά την ενημέρωση του συστήματος TAXIS σχετικά με την εκκαθάριση της δήλωσής σας. Για το λόγο αυτό είναι προτιμότερο να επισκεφθείτε τη Δ.Ο.Υ. σας για την υποβολή της τροποποιητικής ή συμπληρωματικής σας δήλωσης, μετά την οριστική εκκαθάριση της φορολογικής σας δήλωσης.
10. Το αυτοκίνητο μου παρέμεινε σε ακινησία το 2012 αφού είχα καταθέσει τις πινακίδες στην εφορία. Πρέπει να το διαγράψω από την κατάσταση των αυτοκινήτων που μου εμφανίζεται στο σύστημα;
-Στην περίπτωση αυτή θα κάνετε τροποποίηση της σχετικής εγγραφής. Πρώτα κάντε Διαγραφή της εγγραφής και στη συνέχεια εισαγωγή Νέας εγγραφής όπου καταχωρείτε τα στοιχεία του αυτοκινήτου. Στη λίστα που ανοίγει και συγκεκριμένα στη στήλη «Λόγος μη εφαρμογής αντικειμενικής δαπάνης» επιλέγετε «ακινησία». Αφού ολοκληρώσετε τις ενέργειες αυτές επιλέξτε «Μεταφορά στη Δήλωση».
 
[Πηγή capital.gr]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου