Πάνω από ένας χρόνος έχει περάσει από τότε που αποκαλύφθηκε το θέμα της σκανδαλώδους φοροδιαφυγής γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ελλάδα (Daimler Benz-Mercedes, Οpel και BMW) και, ενώ το ΣΔΟΕ καταλόγισε πρόστιμα 600.000.000 ευρώ, η αρμόδια εφορία δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ!
Οι καθυστερήσεις του...
εισπρακτικού μηχανισμού στη συγκεκριμένη υπόθεση, τις οποίες ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας απέδωσε σε πολιτικές σκοπιμότητες κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο ΣΔΟΕ, έγιναν αντικείμενο ερώτησης του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη προς την Κομισιον.
Ο ευρωβουλευτής ζητά από την Ε.Ε. να επιβεβαιώσει πληροφορίες που αναφέρουν ότι έχουν ξεκινήσει έρευνες από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) και να τον ενημερώσει για το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι σχετικές έρευνες. Επίσης, ζητά να μάθει ποια είναι η στάση της Ε.Ε. απέναντι στις ενδοομιλικές συναλλαγές των πολυεθνικών εταιριών.
Η έρευνα που ήρθε στο φως πέρσι έδειξε ότι αυτοκινητοβιομηχανίες εισάγουν αυτοκίνητα στην Ελλάδα υιοθετώντας εργοστασιακές τιμές, σαφώς χαμηλότερες από τις πραγματικές και συγκριτικά με άλλες χώρες του εξωτερικού.
Για παράδειγμα, βρέθηκε ότι μοντέλο 1.600 κυβικών είχε εργοστασιακή τιμή μόλις 6.200 ευρώ, παρά το γεγονός ότι η τιμή λιανικής ήταν 27.000 ευρώ.
Αντίστοιχο μοντέλο άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας με τιμή λιανικής 23.200 ευρώ είχε εργοστασιακή αξία 13.800 ευρώ, δηλαδή σχεδόν τη μισή.
Σύμφωνα με πηγές του ΣΔΟΕ, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Daimler, η Οpel και η BMW ανέγραφαν στα τιμολόγια πλασματική εργοστασιακή αξία, χαμηλότερη από την πραγματική, με αποτέλεσμα κατά τον εκτελωνισμό των οχημάτων οι συνολικοί καταβλητέοι φόροι να είναι μειωμένοι.
Δηλαδή όσο πιο χαμηλές ήταν οι τιμές τόσο χαμηλότερα ήταν και τα έσοδα του Δημοσίου από ΦΠΑ και φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται στην εργοστασιακή αξία των αυτοκινήτων.
Μέσω των χαμηλότερων τιμών οι έμποροι, επισημαίνεται στο τηλεγράφημα, είναι σε θέση να προσφέρουν μεγαλύτερες εκπτώσεις στους πελάτες τους και εκτιμάται ότι, αν οι τιμές ήταν υψηλότερες, στην Ελλάδα θα πωλούνταν ακόμη λιγότερα αυτοκίνητα.
Πάντως στο υπουργείο Οικονομικών μελετώνται τα εναλλακτικά μοντέλα που ακολουθούν στις διάφορες χώρες του εξωτερικού, έτσι ώστε να κλείσει η κερκόπορτα της φοροαποφυγής που παραμένει διάπλατα ανοιχτή με το ισχύον καθεστώς.
Οι καθυστερήσεις του...
εισπρακτικού μηχανισμού στη συγκεκριμένη υπόθεση, τις οποίες ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας απέδωσε σε πολιτικές σκοπιμότητες κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο ΣΔΟΕ, έγιναν αντικείμενο ερώτησης του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη προς την Κομισιον.
Ο ευρωβουλευτής ζητά από την Ε.Ε. να επιβεβαιώσει πληροφορίες που αναφέρουν ότι έχουν ξεκινήσει έρευνες από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) και να τον ενημερώσει για το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι σχετικές έρευνες. Επίσης, ζητά να μάθει ποια είναι η στάση της Ε.Ε. απέναντι στις ενδοομιλικές συναλλαγές των πολυεθνικών εταιριών.
Η έρευνα που ήρθε στο φως πέρσι έδειξε ότι αυτοκινητοβιομηχανίες εισάγουν αυτοκίνητα στην Ελλάδα υιοθετώντας εργοστασιακές τιμές, σαφώς χαμηλότερες από τις πραγματικές και συγκριτικά με άλλες χώρες του εξωτερικού.
Για παράδειγμα, βρέθηκε ότι μοντέλο 1.600 κυβικών είχε εργοστασιακή τιμή μόλις 6.200 ευρώ, παρά το γεγονός ότι η τιμή λιανικής ήταν 27.000 ευρώ.
Αντίστοιχο μοντέλο άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας με τιμή λιανικής 23.200 ευρώ είχε εργοστασιακή αξία 13.800 ευρώ, δηλαδή σχεδόν τη μισή.
Σύμφωνα με πηγές του ΣΔΟΕ, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Daimler, η Οpel και η BMW ανέγραφαν στα τιμολόγια πλασματική εργοστασιακή αξία, χαμηλότερη από την πραγματική, με αποτέλεσμα κατά τον εκτελωνισμό των οχημάτων οι συνολικοί καταβλητέοι φόροι να είναι μειωμένοι.
Δηλαδή όσο πιο χαμηλές ήταν οι τιμές τόσο χαμηλότερα ήταν και τα έσοδα του Δημοσίου από ΦΠΑ και φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται στην εργοστασιακή αξία των αυτοκινήτων.
Μέσω των χαμηλότερων τιμών οι έμποροι, επισημαίνεται στο τηλεγράφημα, είναι σε θέση να προσφέρουν μεγαλύτερες εκπτώσεις στους πελάτες τους και εκτιμάται ότι, αν οι τιμές ήταν υψηλότερες, στην Ελλάδα θα πωλούνταν ακόμη λιγότερα αυτοκίνητα.
Πάντως στο υπουργείο Οικονομικών μελετώνται τα εναλλακτικά μοντέλα που ακολουθούν στις διάφορες χώρες του εξωτερικού, έτσι ώστε να κλείσει η κερκόπορτα της φοροαποφυγής που παραμένει διάπλατα ανοιχτή με το ισχύον καθεστώς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου