Επανάληψη του σεναρίου του Νοεμβρίου του 2011 με το σεισμογραφικό «Μπιλίμ 2» που τριγυρνούσε για περίπου 20 μέρες στα τεμάχια 4,5,6,10,11 και 12, επιχειρεί η Τουρκία, μόνο που αυτήν τη φορά γίνεται ακόμα πιο προκλητική, αφού μεταφέρεται πλέον όχι δυτικά και ανατολικά της Κύπρου, αλλά στον νότο.
Συγκεκριμένα...
με την εσπευσμένη Οδηγία προς Ναυτιλλομένους που εξέδωσε το απόγευμα της Παρασκευής μέσω του «Ράδιο Αντάλια», «δεσμεύει» για σεισμογραφικές έρευνες μια ζώνη μήκους περίπου 170 χιλιομέτρων και πλάτους μέχρι και 25 χιλιομέτρων, κατά μήκος των νότιων ακτών της Κύπρου, που καταλήγει δυτικά στον νοητό άξονα των βάσεων Ακρωτηρίου.
Η ζώνη που δεσμεύτηκε με το τουρκικό Navtex παρεμβαίνει στα τεμάχια 1,2,3,8, και σε μικρό μέρος του τεμαχίου 9 της Κυπριακής ΑΟΖ, εκ των οποίων τα 2,3 και 9, έχουν ανατεθεί και βρίσκονται σε διαδικασίες ερευνών από την ιταλοκορεατική κοινοπραξία ΕΝΙ-ΚΟGAS.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε δύο σημεία, η θαλάσσια ζώνη που «δέσμευσε» η Τουρκία για το «Μπαρμπαρός», τέμνει το βορειοανατολικό άκρο της θαλάσσιας περιοχής εντός του Τεμαχίου 9 που δέσμευσε η Κυπριακή Δημοκρατία για τις υπό εξέλιξη ερευνητικές δραστηριότητες της ΕΝΙ, όπως και το βορειοδυτικό άκρο της θαλάσσιας περιοχής εντός των τεμαχίων 2 και 3 που δεσμεύτηκαν από την Κυπριακή Δημοκρατία για τον ίδιο σκοπό –είναι η περιοχή που θα γίνει η επόμενη γεώτρηση.
Επίσης, σε πολλά σημεία η ζώνη που δέσμευσε η Τουρκία, άπτεται της γραμμής των 14 ναυτικών μιλίων των χωρικών υδάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Τέτοια σημεία είναι το Κάβο Γκρέκο, τα Περβόλια Λάρνακας, το Ζύγι και το Ακρωτήρι.
Επίσης, είναι φανερό ότι από τη δραστηριότητα του «Μπαρμπαρός» θα επηρεαστούν άμεσα οι γεωτρητικές δραστηριότητες του Saipem 10000 στον Ονασαγόρα.
Κι αυτό επειδή αν και η «δεσμευμένη» από την Τουρκία ζώνη απέχει περίπου 18 χιλιόμετρα (10 ναυτικά μίλια) από το σημείο της γεώτρησης, καλύπτει όλη τη ζώνη πλεύσης των βοηθητικών πλοίων που πηγαινοέρχονται από το γεωτρύπανο στο Λιμάνι Λάρνακας.
Είναι προφανές ότι τα βοηθητικά πλοία θα πρέπει να αλλάζουν σημαντικά την πορεία τους, αφενός γιατί «ζητείται» ελεύθερη ζώνη 6 ναυτικών μιλίων γύρω από το «Μπαρμπαρός», αλλά ιδιαίτερα, λόγω και της αναμενόμενης παρουσίας πολεμικών τουρκικών σκαφών στην περιοχή.
Πάντως, η Κυπριακή Δημοκρατία εξέδωσε αμέσως «αντι-Navtex» με το οποίο χαρακτηρίζει το τουρκικό NAVTEX ως παράνομο και χωρίς ισχύ και καλεί τους ναυτιλλoμένους να ακολουθούν μόνο τα νόμιμα NAVTEX.
Προβλέπει αυστηρές ποινές…
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νομοθεσία προβλέπει συγκεκριμένες αυστηρές ποινές για την παράνομη δραστηριότητα στην Κυπριακή ΑΟΖ, κάτι που αναμένεται να εγερθεί τουλάχιστον για την περίπτωση του βοηθητικού πλοίου προστασίας του «Μπαρμπαρός» Bravo Supporter, με σημαία Γιβραλτάρ, που διαχειρίζεται η νορβηγική OPSTAD SHIPPING.
Το δεύτερο βοηθητικό σκάφος «Deep Supporter», έχει μεταφερθεί στο τουρκικό νηολόγιο.
Συγκεκριμένα...
με την εσπευσμένη Οδηγία προς Ναυτιλλομένους που εξέδωσε το απόγευμα της Παρασκευής μέσω του «Ράδιο Αντάλια», «δεσμεύει» για σεισμογραφικές έρευνες μια ζώνη μήκους περίπου 170 χιλιομέτρων και πλάτους μέχρι και 25 χιλιομέτρων, κατά μήκος των νότιων ακτών της Κύπρου, που καταλήγει δυτικά στον νοητό άξονα των βάσεων Ακρωτηρίου.
Η ζώνη που δεσμεύτηκε με το τουρκικό Navtex παρεμβαίνει στα τεμάχια 1,2,3,8, και σε μικρό μέρος του τεμαχίου 9 της Κυπριακής ΑΟΖ, εκ των οποίων τα 2,3 και 9, έχουν ανατεθεί και βρίσκονται σε διαδικασίες ερευνών από την ιταλοκορεατική κοινοπραξία ΕΝΙ-ΚΟGAS.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε δύο σημεία, η θαλάσσια ζώνη που «δέσμευσε» η Τουρκία για το «Μπαρμπαρός», τέμνει το βορειοανατολικό άκρο της θαλάσσιας περιοχής εντός του Τεμαχίου 9 που δέσμευσε η Κυπριακή Δημοκρατία για τις υπό εξέλιξη ερευνητικές δραστηριότητες της ΕΝΙ, όπως και το βορειοδυτικό άκρο της θαλάσσιας περιοχής εντός των τεμαχίων 2 και 3 που δεσμεύτηκαν από την Κυπριακή Δημοκρατία για τον ίδιο σκοπό –είναι η περιοχή που θα γίνει η επόμενη γεώτρηση.
Επίσης, σε πολλά σημεία η ζώνη που δέσμευσε η Τουρκία, άπτεται της γραμμής των 14 ναυτικών μιλίων των χωρικών υδάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Τέτοια σημεία είναι το Κάβο Γκρέκο, τα Περβόλια Λάρνακας, το Ζύγι και το Ακρωτήρι.
Επίσης, είναι φανερό ότι από τη δραστηριότητα του «Μπαρμπαρός» θα επηρεαστούν άμεσα οι γεωτρητικές δραστηριότητες του Saipem 10000 στον Ονασαγόρα.
Κι αυτό επειδή αν και η «δεσμευμένη» από την Τουρκία ζώνη απέχει περίπου 18 χιλιόμετρα (10 ναυτικά μίλια) από το σημείο της γεώτρησης, καλύπτει όλη τη ζώνη πλεύσης των βοηθητικών πλοίων που πηγαινοέρχονται από το γεωτρύπανο στο Λιμάνι Λάρνακας.
Είναι προφανές ότι τα βοηθητικά πλοία θα πρέπει να αλλάζουν σημαντικά την πορεία τους, αφενός γιατί «ζητείται» ελεύθερη ζώνη 6 ναυτικών μιλίων γύρω από το «Μπαρμπαρός», αλλά ιδιαίτερα, λόγω και της αναμενόμενης παρουσίας πολεμικών τουρκικών σκαφών στην περιοχή.
Πάντως, η Κυπριακή Δημοκρατία εξέδωσε αμέσως «αντι-Navtex» με το οποίο χαρακτηρίζει το τουρκικό NAVTEX ως παράνομο και χωρίς ισχύ και καλεί τους ναυτιλλoμένους να ακολουθούν μόνο τα νόμιμα NAVTEX.
Προβλέπει αυστηρές ποινές…
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νομοθεσία προβλέπει συγκεκριμένες αυστηρές ποινές για την παράνομη δραστηριότητα στην Κυπριακή ΑΟΖ, κάτι που αναμένεται να εγερθεί τουλάχιστον για την περίπτωση του βοηθητικού πλοίου προστασίας του «Μπαρμπαρός» Bravo Supporter, με σημαία Γιβραλτάρ, που διαχειρίζεται η νορβηγική OPSTAD SHIPPING.
Το δεύτερο βοηθητικό σκάφος «Deep Supporter», έχει μεταφερθεί στο τουρκικό νηολόγιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου