Ελπίζω και εύχομαι, μετά το απαράδεκτο σχολικό βιβλίο του
«συνωστισμού», οι υπεύθυνοι για τα σχολικά εγχειρίδια να είναι πιο προσεκτικοί και να τηρούν το άρθρο 16, παρ. 2 του Συντάγματος.
Εκεί αναφέρεται ως...
κύριος σκοπός της Παιδείας η ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως. Προβληματίζομαι, πάντως, διότι πληροφορούμαι ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο αντικατέστησε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, προβαίνει σε αναθεώρηση των προγραμμάτων σπουδών και των σχολικών βιβλίων Ιστορίας του δημοτικού, του γυμνασίου και του λυκείου.
Η αθώα ερμηνεία είναι ότι κατά καιρούς ανανεώνονται βιβλία και προγράμματα και είναι ευκαιρία να διορθωθούν ορισμένα ημαρτημένα.
Η καχύποπτη ερμηνεία λέγει ότι όλα αυτά γίνονται για να αποσυρθεί από τη στ΄ δημοτικού το καλό, επιστημονικώς τεκμηριωμένο και εθνικώς αξιοπρεπές βιβλίο, το οποίο εγράφη για να αντικαταστήσει το έργο της Ρεπούση.
Δεν μου αρέσει να είμαι καχύποπτος, αλλά στην προκειμένη περίπτωση οι υποστηρικτές αυτής της ερμηνείας διαθέτουν ισχυρά επιχειρήματα και διερωτώνται:
Επί παραδείγματι, στη γ΄ λυκείου θέλουν να αποσύρουν το βιβλίο Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας και να εισαγάγουν νέο εγχειρίδιο με τον τίτλο «Πόλεμος και Ειρήνη»!
Έγινε αξιοκρατικά η επιλογή συγγραφέων και κριτών;
Πώς εξηγείται ότι στην ομάδα συντάξεως του Οδηγού για τους εκπαιδευτικούς του λυκείου μετέχει ένας δάσκαλος του δημοτικού;
Η Ακαδημία Αθηνών είχε επισημάνει δεκάδες λάθη στο βιβλίο της Ρεπούση.
Προτείνω να σταλούν στην Ακαδημία τα υπό έκδοση εγχειρίδια, ώστε να μην έχουμε νέα φαινόμενα «συνωστισμού»!
«συνωστισμού», οι υπεύθυνοι για τα σχολικά εγχειρίδια να είναι πιο προσεκτικοί και να τηρούν το άρθρο 16, παρ. 2 του Συντάγματος.
Εκεί αναφέρεται ως...
κύριος σκοπός της Παιδείας η ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως. Προβληματίζομαι, πάντως, διότι πληροφορούμαι ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο αντικατέστησε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, προβαίνει σε αναθεώρηση των προγραμμάτων σπουδών και των σχολικών βιβλίων Ιστορίας του δημοτικού, του γυμνασίου και του λυκείου.
Η αθώα ερμηνεία είναι ότι κατά καιρούς ανανεώνονται βιβλία και προγράμματα και είναι ευκαιρία να διορθωθούν ορισμένα ημαρτημένα.
Η καχύποπτη ερμηνεία λέγει ότι όλα αυτά γίνονται για να αποσυρθεί από τη στ΄ δημοτικού το καλό, επιστημονικώς τεκμηριωμένο και εθνικώς αξιοπρεπές βιβλίο, το οποίο εγράφη για να αντικαταστήσει το έργο της Ρεπούση.
Δεν μου αρέσει να είμαι καχύποπτος, αλλά στην προκειμένη περίπτωση οι υποστηρικτές αυτής της ερμηνείας διαθέτουν ισχυρά επιχειρήματα και διερωτώνται:
- Γιατί επί τρία χρόνια, που διδάσκεται στη στ΄ δημοτικού το σωστό βιβλίο Ιστορίας, δεν έχει εκτυπωθεί το βιβλίο του δασκάλου;
- Γιατί σε συγκεντρώσεις φιλολόγων, που διοργανώνει το ΙΕΠ, το ελληνορθόδοξα γραμμένο νέο βιβλίο της στ΄ δημοτικού παρουσιάζεται ως παράδειγμα προς αποφυγήν;
- Αλλά και γενικότερα ερωτήματα εγείρονται από τη νέα αυτή προσπάθεια επανασυγγραφής της Ιστορίας:Γιατί για τα άλλα μαθήματα αλλάζει η ύλη μόνο στο λύκειο, ενώ για την Ιστορία αλλάζουν την ύλη και τα εγχειρίδια και στο δημοτικό και στο γυμνάσιο;
- Θα τηρηθεί η γραμμική διδασκαλία της Ιστορίας (αρχαιότητα, Βυζάντιο, Νέος Ελληνισμός), ώστε να καταδεικνύεται η συνέχεια του Ελληνισμού ή θα εισαχθούν αποτυχημένα πρότυπα από το εξωτερικό, όπως π.χ. η θεματική Ιστορία με χρονολογικές ακροβασίες;
Επί παραδείγματι, στη γ΄ λυκείου θέλουν να αποσύρουν το βιβλίο Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας και να εισαγάγουν νέο εγχειρίδιο με τον τίτλο «Πόλεμος και Ειρήνη»!
Έγινε αξιοκρατικά η επιλογή συγγραφέων και κριτών;
Πώς εξηγείται ότι στην ομάδα συντάξεως του Οδηγού για τους εκπαιδευτικούς του λυκείου μετέχει ένας δάσκαλος του δημοτικού;
Η Ακαδημία Αθηνών είχε επισημάνει δεκάδες λάθη στο βιβλίο της Ρεπούση.
Προτείνω να σταλούν στην Ακαδημία τα υπό έκδοση εγχειρίδια, ώστε να μην έχουμε νέα φαινόμενα «συνωστισμού»!
μου προκαλει κι εμενα εντυπωση γιατι αλλαζουν ολα στα βιβλια Ιστοριας.
ΑπάντησηΔιαγραφή