Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

Σε υπερταμείο προς εκποίηση και με συνδιοίκηση ξένων όλος ο εθνικός πλούτος.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgYUr3I_iQ5_7r9tbH0nt6XAsAGTr6TtFg9rTgSUSlJ0B3sjhmr7GXOoX5toLiioFn_kjsoJvhSySHiZVB6QUcLiUUU3JpTF80K0WAsJ0uB_l4DtRP6JQa-WYCnCFTtr2HyKjzAUJG4-ANV/s400/---000_TAIPED.jpg
ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΠΟΙΚΙΑΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΕ ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΟΣΟΙ ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ

Μάλλον, χωρίς προηγούμενο, ακόμη και για τη χειρότερη αποικία είναι η συμφωνία για συγκρότηση υπερ-Ταμείου που θα συγκεντρώσει όλον, ανεξαιρέτως, τον δημόσιο πλούτο και το οποίο υπερ-Ταμείο θα διοικούν ουσιαστικά οι ξένοι αφού θα χρειάζεται η σύμφωνη γνώμη τους για τη διοίκηση και τη διαχείρισή του, ενώ ο πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου του Ταμείου για τη διαχείριση του δημόσιου πλούτου θα ορίζεται από τους δανειστές.

Έχουμε να κάνουμε με πραγματικό κατάντημα χώρας που τελεί υπό κατοχή, ενώ όσοι συνυπογράψουν για ένα τέτοιο υπερ-Ταμείο θα πρέπει να περάσουν από ειδικό δικαστήριο με την κακουργηματική ........κατηγορία της απιστίας.

ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ

Του ΝΙΚΟΥ ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΥ*

Σε κοινό έδαφος προχωρούν οι διαπραγματεύσεις του οικονομικού επιτελείου με τους θεσμούς για το ζήτημα της δημιουργίας και λειτουργίας του νέου υπερταμείου αποκρατικοποιήσεων, ένα από τα βασικότερα προαπαιτούμενα για την αξιολόγηση.

Κατά τη συνάντηση των κ.κ. Τσακαλώτου και Σταθάκη με τους εκπροσώπους των δανειστών για το συγκεκριμένο ζήτημα (σ.σ. η συνάντηση στο Χίλτον συνεχίστηκε για το θέμα των κόκκινων δανείων) οι δύο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία επί της αρχής για τα κυριότερα ζητήματα που αφορούν στη δημιουργία του νέου φορέα, μέσω του οποίου θα προχωρήσει το σύνολο της αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας, όπως προβλέπεται στο τρίτο μνημόνιο.

Με βάση όσα συμφωνήθηκαν χτες, το νέο Ταμείο πρέπει να είναι σε θέση να λειτουργεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2016. Ουσιαστικά, η δομή του θα παραπέμπτει σε αυτή μιας holding, καθώς αποφασίστηκε υπό την "ομπρέλα" του να υπαχθούν και να λειτουργούν τέσσερις "πυλώνες":

* Το ΤΑΙΠΕΔ, μέσω του οποίου θα ολοκληρωθούν οι αποκρατικοποιήσεις που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη (μεταξύ των οποίων ο ΟΛΘ, το Ελληνικό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, o Αστέρας Βουλιαγμένης, η Rosco, η Αφάντου Ρόδου, ο ΔΕΣΦΑ κ.α.)

* Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, στο οποίο περιλαμβάνεται η συμμετοχή του Δημοσίου στις ελληνικές τράπεζες που ανακεφαλαιοποιήθηκαν

* Την ΕΤΑΔ, η οποία διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο που αριθμεί περί τα 60.000 - 70.000 δημόσια ακίνητα, καθώς και το σύνολο των υπόλοιπων κρατικών ακινήτων, και

* Το σύνολο των ΔΕΚΟ και των εταιρειών στις οποίες το Δημόσιο έχει συμμετοχή.

Η δημιουργία ξεχωριστής "θυγατρικής" υπό το νέο υπερταμείο στο οποίο θα περάσουν όλες οι κρατικές εταιρείες, δείχνει να επαναφέρει το ζήτημα της αξιοποίησης των συμμετοχών του κράτους σε εταιρείες όπως η ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ, αλλά και η ΔΕΗ, εταιρείες δηλαδή για τις οποίες στελέχη και βουλευτές της κυβέρνησης έχουν κατά καιρούς ταχθεί κατά της ιδιωτικοποίησής τους.

Σε ότι αφορά στη διοίκηση του υπερταμείου, στη χθεσινή συνάντηση Τσακαλώτου-Σταθάκη και δανειστών συμφωνήθηκε οτι το μάνατζμεντ θα είναι ελληνικό και οι αποφάσεις θα λαμβάνονται κοινή συναινέσει.

Επιπλέον, προωθείται η δημιουργία εποπτικού συμβουλίου (supervisory board), στην αρμοδιότητα του οποίου θα βρίσκεται η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας και το οποίο θα απαρτίζεται από πέντε μέλη. 

Εξ αυτών, τρία θα διορίζονται από την ελληνική πλευρά και τα υπόλοιπα δύο - ένα, όμως από τα οποία θα είναι ο Πρόεδρος - από τους δανειστές. Κάθε απόφαση όμως, προκειμένου να αποφευχθούν διαφωνίες, θα λαμβάνονταν με ενισχυμένη πλειοψηφία, με την έγκριση δηλαδή των τεσσάρων από τα πέντε μέλη του.

Τέλος για το στόχο εσόδων ύψους 50 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις, έστω και σε βάθος τριών δεκαετιών, η ελληνική πλευρά για άλλη μια φορά τόνισε ότι είναι φιλόδοξος, χωρίς εν τέλει να υπάρξει σαφής τοποθέτηση των δύο πλευρών για το ακριβές ποσό, ούτε καν για 30 δις.ευρώ, όπως προκύπτει μετά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. 

Επίσης, δεν φαίνεται να "προχωράει" το αίτημα της ελληνικής πλευράς, περί ευελιξίας στη διάθεση μέρους των εσόδων που θα συγκεντρώσει το ΤΑΙΠΕΔ από τις εν εξελίξει αποκρατικοποιήσεις όχι μόνο για την αποπληρωμή του χρέους, αλλά και για αναπτυξιακούς σκοπούς.

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ 2016

Υπενθυμίζεται πως για το 2016 το υπουργείο Οικονομικών έχει τοποθετήσει τον πήχη των εσόδων από αποκρατικοποίησης στα 2 δισ. ευρώ, καθώς θεωρεί ότι θα ολοκληρωθεί σημαντικός αριθμός διαγωνισμών.

Ειδικότερα, αναμένεται ότι θα εισπραχθούν 95 εκατ. ευρώ από την παραχώρηση του Αστέρα Βουλιαγμένης στο αραβικών συμφερόντων fund Jermyn Real Estate IV και 1,23 δισ. ευρώ από το οικονομικό κλείσιμο της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί μέσα στο επόμενο Φθινόπωρο.

Ταυτόχρονα, η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα οδηγήσει στην καταβολή τιμήματος 280,5 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο τίμημα που ο κινεζικός όμιλος Cosco θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ, σε πρώτη φάση οπότε θα αποκτήσει το 51% του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Στη συνέχεια μέσα στα επόμενη πέντε χρόνια θα πληρώσει επιπλέον 88 εκατ. ευρώ, γεγονός που θα οδηγήσει στην αύξηση του μεριδίου της στο 67% από 51%.

Ακόμη, σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό για το 2016, φέτος θα εισπραχθούν 188 εκατ. ευρώ από την πώληση του ΔΕΣΦΑ, 19 εκατ. ευρώ από την αξιοποίηση των εκτάσεων στην Κασσιόπη Κέρκυρας, 22 εκατ. ευρώ από την πώληση ακινήτων εκτός Ελλάδας και 277 εκατ. ευρώ από λοιπά περιουσιακά στοιχεία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου