Μετά το ντε φάκτο κλείσιμο της λεγόμενης Βαλκανικής Οδού, οι διακινητές προετοιμάζουν το έδαφος για την ενεργοποίηση εναλλακτικών διαδρομών μέσω της ανατολικής Μεσογείου προς την ιταλική χερσόνησο.
Όπως αποκαλύπτουν σχετικές έρευνες της κυριακάτικης Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS), οι νέες διαδρομές θα ξεκινούν από την Τουρκία και την Ελλάδα και θα οδηγούν στην Ιταλία μέσω της ανατολικής Μεσογείου.
Σύμφωνα με την εφημερίδα που επικαλείται διακινητές «τα τηλέφωνα των οποίων δημοσιεύονται στο facebook», οι σχετικές επιχειρήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν μαζικά στις αρχές Απριλίου.
Ως σημεία αφετηρίας των ψαροκάικων αλλά και μικρών εμπορικών πλοίων αναμένεται να χρησιμοποιηθούν η Αττάλεια και η Μερσίνη, που βρίσκεται κοντά στα σύνορα με τη Συρία, αλλά και η Αθήνα.
Οι οδηγίες που..... δίνονται στους πρόσφυγες και μετανάστες είναι να μένουν κρυμμένοι κάτω από το κατάστρωμα μέχρι τα σκάφη να περάσουν σε διεθνή ύδατα. Για τη διαδρομή αυτή οι διακινητές ζητούν από τους πρόσφυγες μεταξύ 3.000 και 5.000 ευρώ, αναφέρει η FAS.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, ορισμένοι διακινητές θέλουν να «προσφέρουν» ακόμη και δύο δρομολόγια την εβδομάδα ενώ ένας μιλά για μεταφορά ακόμη και 200 ατόμων με ένα σκάφος.
Όπως σημειώνει σε τηλεγράφημά του το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa, η ζήτηση για εναλλακτικές διαδρομές προς την κεντρική Ευρώπη αυξάνεται συνεχώς.
Δ. Αβραμόπουλος: Δεν λύνονται όλα δια μαγείας
Να συνδράμουν τις ελληνικές προσπάθειες στην αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης ζητά εν τω μεταξύ από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες ο Δημήτρης Αβραμόπουλος.
Σε συνέντευξή του προς τη κυριακάτικη Welt am Sonntag ο επίτροπος Mετανάστευσης τονίζει ότι οι χώρες μέλη θα πρέπει να προσφέρουν περισσότερους ειδικούς και επί τόπου στήριξη προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες καταγραφής και επεξεργασίας αιτήσεων ασύλου στην Ελλάδα.
"Οι χώρες μέλη δεν μπορούν να περιμένουν ότι όλα θα λυθούν δια μαγείας επειδή επετεύχθη μια συμφωνία", λέει χαρακτηριστικά ο έλληνας επίτροπος, προσθέτοντας ότι τώρα ξεκινά η «σκληρή δουλειά».
FAS, dpa, Κώστας Συμεωνίδης
Πηγή: dw.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου