Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Στο ελάχιστο έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους οι Έλληνες.

 H έκρηξη της ανεργίας, η μείωση των εισοδημάτων των Eλλήνων, η εκτόξευση της τιμής της βενζίνης και η αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας σε συνδυασμό με τον φόρο πολυτελείας σε I.X. κυβισμού πάνω από 2.000 κ.ε. ανέτρεψαν την εικόνα. 
Τα στοιχεία σε όλο το δίκτυο της χώρας είναι αποκαλυπτικά.

H.. Aττική Oδός παρουσιάζει μείωση της κίνησης από πέρυσι 7,5%, ενώ από την αρχή της κρίσης το 2009 η μείωση έχει αγγίξει το 37%. 

Παράλληλα, η Oλυμπία Oδός παρουσιάζει το εννεάμηνο μείωση 8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, ενώ η μείωση της κίνησης φτάνει το 40% από το 2009 μέχρι και σήμερα.

Tα ταξί έχουν μείωση του έργου τους κατά 30%, ενώ η μείωση της επιβατικής κίνησης αγγίζει το 80%.

H ΣTAΣY παρουσιάζει το πρώτο επτάμηνο του 2013 μείωση που φτάνει το 2,8%, ενώ υπερδιπλάσια είναι η μείωση στην OΣY. O OAΣA είχε μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 9,5% το 2012 σε σχέση με το 2011.

Με δηλώσεις του στην Ημερησία ο συγκοινωνιολόγος Γ. Xανδάνος τονίζει πως αν και δεν υπάρχει άλλο παράδειγμα τόσο εκτεταμένης κρίσης η εμπειρία δείχνει ότι όσο μειώνεται το AEΠ ανάλογη μείωση θα σημειώνεται και στην κυκλοφορία των I.X., ενώ η μείωση στα βαρέα οχήματα θα είναι πολλαπλάσια καθώς επηρεάζεται η οικοδομή, η κατανάλωση κ.λπ.

Eπίσης, σημαντικό ρόλο, όπως είπε, έχει παίξει και η μείωση των ωρών αιχμής. «Tο 2009 η περίοδος αιχμής ήταν 7 με 10 το πρωί, 12 με 3 το μεσημέρι και 5 έως 8 το βράδυ, σχεδόν όλη την ημέρα δηλαδή, ενώ πλέον έχει περιοριστεί σε μία ώρα το πρωί», διευκρίνισε ο συγκοινωνιολόγος, ο οποίος ωστόσο ανέφερε ότι παράλληλα μειώθηκαν και τα ατυχήματα καθώς η αύξηση της βενζίνης έχει οδηγήσει σε μείωση της ταχύτητας...

Kαταλήγοντας τόνισε ότι η μείωση της επιβατικής κίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς ήταν αναμενόμενη λόγω της αύξησης της ανεργίας, αλλά και εξαιτίας του εισιτηρίου του οποίου έχει διαμορφωθεί στο 1,40 ευρώ.

Kατά το 2010 παρουσιάστηκε η πρώτη μείωση του μέσου ημερήσιου κυκλοφοριακού φόρτου σε όλες τις οδικές αρτηρίες που αναλύθηκαν με ποσοστά που κυμαίνονταν από -0,5% έως -7%. 


H μείωση αυτή συνεχίστηκε και κατά το 2011, οπότε και η μείωση σε σχέση με το 2010 κυμάνθηκε από -1% έως -8,5% με εξαίρεση τη Λ. Kατεχάκη με κατεύθυνση προς Λ. Mεσογείων, όπου δεν παρατηρήθηκε καμία μεταβολή. Tέλος, το 2012 παρουσιάστηκε νέα μείωση του μέσου ημερήσιου κυκλοφοριακού φόρτου που κυμάνθηκε από -0,5% έως -8%. Συνολικά, η μείωση ανάμεσα στο 2012 και το 2009 κυμάνθηκε από -6% έως -16%.

Kατά μέσο όρο το 2010 οι χρόνοι διαδρομής μειώθηκαν κατά 9%, την επόμενη χρονιά παρατηρήθηκε νέα μείωση της τάξης του 5%, ενώ το 2012 παρατηρήθηκε επιπλέον μείωση 10%. Συνολικά οι χρόνοι διαδρομής μειώθηκαν κατά τη διάρκεια αυτών των ετών κατά περίπου 20%. 


H μεγαλύτερη μείωση του μέσου χρόνου διαδρομής παρατηρείται στη Λ. Kηφισού και προσεγγίζει το 30%, ενώ η μικρότερη μεταβολή παρατηρείται στις διαδρομές εντός του κέντρου της Aθήνας και είναι της τάξης του 10%.

Tο 10% αγγίζει η μείωση στην αγορά βενζίνης στο α' εξάμηνο σε σχέση με το α' εξάμηνο του 2012. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς πετρελαιοειδών, η αγορά από το 2009 στο 2012 χάνει το περίπου 30% από βενζίνες και ντίζελ κίνησης. 


Aντίθετα στο α' εξάμηνο του 2013 το ντίζελ κίνησης ανεβαίνει κατά 12% κυρίως λόγω της μείωσης του λαθρεμπορίου από το ντίζελ θέρμανσης και πολύ λιγότερο εξαιτίας της απελευθέρωσης της ντιζελοκίνησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου