Σε νέο ισχυρό σοκ εισοδηματικής αφαίμαξης συμφώνησαν να υποβάλουν εκατομμύρια Έλληνες πολίτες η ξενόδουλη συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου και οι «συνεργάτες» της στην καταστροφή της χώρας δανειστές του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ε. Βενιζέλος και ο απελθών υπουργός Οικονομικών Ι. Στουρνάρας υπέγραψαν το νέο επικαιροποιημένο Μνημόνιο με το οποίο δεσμεύτηκαν, ενώπιον των δανειστών και ερήμην του Ελληνικού λαού, να επιβάλουν νέα επαχθή δημοσιονομικά και δήθεν διαρθρωτικά μέτρα τα οποία προβλέπουν περαιτέρω .....
.....φορολογικές επιβαρύνσεις στα εισοδήματα, την περιουσία και την ιδιωτική κατανάλωση των Ελλήνων πολιτών, νέες περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές παροχές, ευκολότερες απολύσεις και καταστρατήγηση του δικαιώματος της απεργίας.
.....φορολογικές επιβαρύνσεις στα εισοδήματα, την περιουσία και την ιδιωτική κατανάλωση των Ελλήνων πολιτών, νέες περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές παροχές, ευκολότερες απολύσεις και καταστρατήγηση του δικαιώματος της απεργίας.
Τη νέα επαίσχυντη συμφωνία της ξενόδουλης συγκυβέρνησης με τους δανειστές - με την οποία αποδεικνύονται ψευδείς οι ισχυρισμοί του κ. Σαμαρά ότι ήρθε το τέλος της σκληρής λιτότητας και των Μνημονίων - αποκαλύπτει η 5η έκθεση αξιολόγησης του προγράμματος οικονομικής πολιτικής της χώρας μας, που συνέταξε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο εδώ και πολύ καιρό.
Είναι τόσο επαχθής για τον Ελληνικό λαό και τόσο επαίσχυντη η νέα αυτή «μνημονιακή» συμφωνία, ώστε οι κ.κ. Σαμαράς, Βενιζέλος και Στουρνάρας μεθόδευσαν την απόκρυψή της, ώστε να μη γίνει γνωστή στους Έλληνες πολίτες πριν τις Ευρωεκλογές και τούς κοστίσει πολιτικά με ακόμη μεγαλύτερη απώλεια ψήφων. Οι μεθοδεύσεις, ώστε η επίμαχη έκθεση αξιολόγησης να αποκρυβεί από τον Ελληνικό λαό κατά την προεκλογική περίοδο, έλαβαν χώρα σε συμφωνία με τους ελεγκτές του ΔΝΤ.
Οι μεθοδεύσεις των συγκυβερνώντων για τη συσκότιση της αλήθειας και την παραπλάνηση του Ελληνικού λαού είναι πρωτοφανείς, καθώς ακόμη και μετά τις εκλογές φρόντισαν, κατόπιν συμφωνίας με το ΔΝΤ, να παραμείνει αδημοσίευτη η έκθεση μέχρι τον κυβερνητικό ανασχηματισμό και να δοθεί στη δημοσιότητα ταυτόχρονα με τα γεγονότα της ορκωμοσίας του νέου υπουργικού συμβουλίου και των τελετών παράδοσης-παραλαβής στα υπουργεία, ώστε το «καυτό» περιεχόμενο της έκθεσης να μην φωτιστεί επαρκώς από την τρέχουσα ειδησεογραφία αλλά να επισκιαστεί από τα παράλληλα διαδραματιζόμενα γεγονότα των αλλαγών προσώπων στα διάφορα υπουργεία!
Η έκθεση του ΔΝΤ αποκαλύπτει ότι οι κ.κ. Σαμαράς, Βενιζέλος και Στουρνάρας συμφώνησαν με τους δανειστές ότι την περίοδο από το δεύτερο εξάμηνο του 2014 έως και το τέλος του 2017 πρέπει να εφαρμοστούν νέα επαχθή δημοσιονομικά μέτρα, που μπορεί να φθάσουν μέχρι και τα 8,8 δισ. ευρώ και ταυτόχρονα να καταργηθούν όλα τα εναπομείναντα δικαιώματα των εργαζομένων.
Στόχος των μέτρων αυτών είναι να φτωχύνουν ακόμη περισσότερο οι Έλληνες πολίτες και να κλείσουν όλες σχεδόν οι Ελληνικές επιχειρήσεις, ώστε η οικονομικά ισοπεδωμένη και ερειπωμένη πλέον Ελλάδα μας να γίνει για τα ξένα διεθνή οικονομικά συμφέροντα, που υπηρετεί η τρόικα των δανειστών, ένας «παράδεισος» για… κερδοσκοπική «επενδυτική» δράση, μια χώρα με πολίτες έτοιμους να ξεπουλήσουν όσο-όσο τις περιουσίες τους για να εξασφαλίσουν τα στοιχειώδη μέσα επιβίωσης και, ως εκ τούτου, διατεθειμένους να εργαστούν και για ένα κομμάτι ψωμί!
Η έκθεση του ΔΝΤ αποδεικνύει ότι οι ισχυρισμοί του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά ότι έφθασε το τέλος της σκληρής λιτότητας και των Μνημονίων ήταν προεκλογικά ψεύδη. Κι αυτό διότι αποκαλύπτει ότι ο κ. Σαμαράς συμφώνησε με τους δανειστές το ακριβώς αντίθετο: τη συνέχιση της σκληρής λιτότητας για πολλά ακόμη έτη.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τα 12 σημεία-φωτιά της νέας - επαχθούς για τον Ελληνικό λαό - συμφωνίας κυβέρνησης και τρόικας, όπως αποκαλύπτονται από την έκθεση του ΔΝΤ και από τα κείμενα του νέου επικαιροποιημένου Μνημονίου που την συνοδεύουν:
1) Μέτρα κάλυψης του δημοσιονομικού κόστους των προεκλογικών παροχών. Ο απελθών υπουργός Οικονομικών Ι. Στουρνάρας συμφώνησε κρυφά με την τρόικα να επιβάλει στο δεύτερο εξάμηνο του 2014 νέα επαχθή δημοσιονομικά μέτρα συνολικού ύψους 1,3 δισ. ευρώ για να καλύψει το πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος που προκάλεσαν στο φετινό προϋπολογισμό οι προεκλογικές παροχές των κ.κ. Σαμαρά και Βενιζέλου, δηλαδή η καταβολή των εφάπαξ εισοδηματικών ενισχύσεων, που βαφτίστηκαν ως «κοινωνικό μέρισμα», οι οικονομικές ενισχύσεις προς τους άστεγους και τους ανασφάλιστους καθώς και η περικοπή των ασφαλιστικών εισφορών υπέρ του ΙΚΑ κατά 3,9%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη σελίδα 10 της έκθεσης οι δημοσιονομικές δαπάνες ύψους 525 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση του περίφημου «κοινωνικού μερίσματος», 75 εκατ. ευρώ για την καταβολή οικονομικών παροχών προς άστεγους κι ανασφάλιστους και 450 εκατ. ευρώ λόγω περικοπής των εργοδοτικών και εργατικών εισφορών κατά 3,9% συμφωνήθηκε να καλυφθούν με μέτρα που προβλέπουν:
α) Την εφαρμογή ενός νέου συστήματος παρακράτησης φόρου εισοδήματος επί των συντάξεων, με το οποίο επισπεύδεται η είσπραξη του συνολικού φόρου που αναλογεί σε όλα τα εισοδήματα από συντάξεις. Το σύστημα αυτό προβλέπει τον υπολογισμό της μηνιαίας παρακράτησης φόρου εισοδήματος με ενιαίο τρόπο για το άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων βάσει της ισχύουσας φορολογικής κλίμακας για μισθωτούς και συνταξιούχους.
Με το σύστημα οι κρατήσεις φόρου επί των κύριων και των επικουρικών συντάξεων θα αυξηθούν σημαντικά, μειώνοντας αντίστοιχα τα καθαρά ποσά που λαμβάνουν οι συνταξιούχοι. Το μέτρο αυτό, αρχικά επρόκειτο να εφαρμοστεί από την 1η-1-2014, αλλά η κυβέρνηση ανέβαλε την εφαρμογή του λόγω των Ευρωεκλογών.
Τώρα που έχουν περάσει οι εκλογές, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να το εφαρμόσει από τον Ιούλιο ώστε να αποσπαστούν από τις τσέπες των συνταξιούχων πάνω από 400 εκατ. ευρώ! Όπως αποκαλύπτει το ίδιο το ΔΝΤ στην έκθεσή του η εφαρμογή του νέου αυτού συστήματος παρακράτησης «επισπεύδει την είσπραξη των φόρων για να δώσει εφάπαξ αύξηση των εσόδων σταδιακά σε διάστημα δύο ετών»!
β) Την μείωση των ανωτάτων ορίων δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού κατά 320 εκατ. ευρώ και τη λήψη άλλων διαρθρωτικών μέτρων ύψους περίπου 220 εκατομμυρίων, όπως η μείωση των ανώτατων ορίων δαπανών των κονδυλίων εκτός προϋπολογισμού (100 εκατ. €) και η περικοπή δαπανών για στρατιωτικές προμήθειες κατά περίπου 50 εκατ. ευρώ.
γ) Την μείωση των περιθωρίων αποσβέσεων των ελληνικών επιχειρήσεων και την υπαγωγή των ατομικών επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών στο νέο επαχθές καθεστώς της επιβολής φόρου 26% στο σύνολο του καθαρού – πραγματικού ή τεκμαρτού – εισοδήματός τους μέσω του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Τα μέτρα αυτά εκτιμάται ότι θα αποδώσουν επιπλέον έσοδα ύψους τουλάχιστον 350 εκατ. ευρώ.
2) Πρόσθετα μέτρα σε περίπτωση εκτροχιασμού. Η κυβέρνηση αποδέχθηκε ότι η επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου του 2014 για νέο πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,5% του ΑΕΠ ή 2,7 δισ. ευρώ μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο και να χρειαστεί να επιβληθούν επιπρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα, εφόσον:
-το Συμβούλιο της Επικρατείας εκδώσει οριστικές αποφάσεις με τις οποίες θα κριθούν αντισυνταγματικές οι «μνημονιακές» ρυθμίσεις με τις οποίες επιβλήθηκαν περικοπές στα ειδικά μισθολόγια αναδρομικά από την 1η-8-2012 και «χαράτσια» σε όλα τα ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος
-οι επαχθείς ρυθμίσεις του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος έχουν ως συνέπεια να εξαντληθούν οικονομικά οι περισσότεροι φορολογούμενοι και να μην μπορούν να πληρώσουν τους φόρους τους
-οι εισπράξεις από τον νέο φόρο ακινήτων υστερήσουν των προβλέψεων
Ως εκ τούτου, η κυβέρνηση διαβεβαίωσε τους δανειστές ότι θα λάβει «αντισταθμιστικά μέτρα, εάν οι κίνδυνοι αυτοί επιβεβαιωθούν».
3) Συνέχιση της αυστηρής δημοσιονομικής προσαρμογής με πρόσθετα μέτρα που φθάνουν μέχρι και τα 8,8 δισ. ευρώ. Απαιτούνται επιπρόσθετα μέτρα για να κλείσουν τα δημοσιονομικά κενά της περιόδου 2015-2017, τα οποία αντανακλούν τους φιλόδοξους μεσοπρόθεσμους δημοσιονομικούς στόχους για πρωτογενή πλεονάσματα που θα αποκαταστήσουν την σταθερότητα και τη βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους. Το ΔΝΤ εκτιμά το δημοσιονομικό κενό του 2015 στο επίπεδο του 1,8-2 δισ. ευρώ (1% του ΑΕΠ) και το δημοσιονομικό κενό του 2016 στα 3,7 δισ. ευρώ. Επιπλέον 1,8 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα είναι το δημοσιονομικό κενό του 2017. Δηλαδή, συνολικά για την τριετία 2015-2017 προκύπτει σύμφωνα με το ΔΝΤ ένα νέο δημοσιονομικό κενό της τάξεως των 7,5 δισ. ευρώ, το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί με ισόποσης αποδοτικότητας νέα δημοσιονομικά μέτρα. Αν προστεθούν και τα νέα μέτρα ύψους 1,3 δισ. ευρώ που ήδη συμφωνήθηκαν να εφαρμοστούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2014, τότε το συνολικό ποσό των νέων δημοσιονομικών μέτρων της περιόδου από το δεύτερο εξάμηνο του 2014 έως το τέλος του 2017 φθάνει τα 8,8 δισ. ευρώ! Ήδη, όπως προκύπτει από τα όσα αναφέρει το ΔΝΤ, η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να παρατείνει την εφαρμογή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και κατά τα έτη από το 2015 και μετά. Αποκαλυπτικό είναι το ακόλουθο απόσπασμα από το κείμενο του Μνημονίου Οικονομικών και Χρηματοπιστωτικών Πολιτικών (ΜΟΧΠ), το οποίο συνοδεύει την έκθεση του ΔΝΤ και στο οποίο οι ίδιοι συγκυβερνώντες αποτυπώνουν σε πρώτο πληθυντικό πρόσωπο τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνουν ενώπιον των δανειστών: «Έχουμε την πρόθεση να κλείσουμε το δημοσιονομικό κενό με την επέκταση δημοσιονομικών μέτρων που λήγουν. Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις, πιστεύουμε ότι θα είναι αναγκαίο να επεκταθεί η επιβολή εισφοράς αλληλεγγύης στο ακέραιο», τονίζουν χαρακτηριστικά οι κ.κ. Σαμαράς, Βενιζέλος και Στουρνάρας! Και δεσμεύονται ρητά για τη συνέχιση της επιβολής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, παρά το γεγονός ότι εκτιμούν πως τα δημοσιονομικά κενά της περιόδου 2015-2017 είναι μικρότερα και παρά τις προεκλογικές υποσχέσεις τους ότι η εισφορά αυτή μπορεί να καταργηθεί.
Από την άλλη πλευρά, οι συγκυβερνώντες δεσμεύτηκαν ότι σε περίπτωση που θα επιτευχθεί υπέρβαση της πρόβλεψης για τα έσοδα του φετινού προϋπολογισμού θα εξετάσουν σε διαβούλευση με την τρόικα των δανειστών το ενδεχόμενο μείωσης των υψηλών φορολογικών συντελεστών με ταυτόχρονη εφαρμογή μέτρων για την περαιτέρω διεύρυνση της φορολογικής βάσης.
4) Νέες επαχθείς ρυθμίσεις στη φορολογία εισοδήματος. Θα νομοθετηθούν τον προσεχή Σεπτέμβριο περαιτέρω αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος που θα αποσκοπούν στην απλοποίηση της νομοθεσίας και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Στο πλαίσιο αυτό:
α) Θα επανεξεταστούν οι εναπομείνασες απαλλαγές από τη φορολογία εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων και των εξαιρέσεων που θεσπίστηκαν στο φόρο υπεραξίας ακινήτων (για τα ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους οι πωλητές πριν από το 1994, για τα πρώτα 25.000 ευρώ της προκύπτουσας υπεραξίας κ.λπ.)
β) Θα εξεταστεί ο επανασχεδιασμός της νομοθεσίας για την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Αυτή τη στιγμή, η εισφορά επιβάλλεται με συντελεστές κλιμακούμενους από 1%-4% σε όσους φορολογούμενους εμφανίζουν ατομικό – πραγματικό ή τεκμαρτό – ετήσιο εισόδημα μεγαλύτερο των 12.000 ευρώ. Θα εξεταστούν αλλαγές τόσο στο αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ όσο και στους συντελεστές.
γ) Θα τροποποιηθεί εκ νέου με σκοπό να βελτιωθεί η νομοθεσία για τη φορολόγηση της υπεραξίας των μετοχών.
5) Περικοπές στις απαλλαγές από τον νέο φόρο ακινήτων. Οι απαλλαγές και οι εξαιρέσεις από τον Ενιαίο Φόρο Ακινήντων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) θα επανεξεταστούν το φθινόπωρο και όσες θεωρηθούν αναποτελεσματικές ή άδικες θα καταργηθούν από την 1η-1-2015.
6) Διατήρηση των εξωπραγματικών αντικειμενικών αξιών των ακινήτων μέχρι το τέλος του 2016. Οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων θα ευθυγραμμιστούν σταδιακά με τις τιμές της αγοράς. Για το σκοπό αυτό, τον Ιούλιο του 2014, θα αναπτυχθεί ένα μεσοπρόθεσμο σχέδιο μεταρρύθμισης που θα περιγράφει τις δράσεις, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας μιας ομάδας έργου, που απαιτούνται, ώστε:
α) τον Ιανουάριο του 2015, να γίνει πραγματική αποτίμηση της αξίας των ακινήτων από μια έμπειρη μονάδα, μέσω της συλλογής δεδομένων σχετικά με τις συνθήκες της αγοράς ακινήτων, με στόχο να προσαρμοστούν οι τιμές ζώνης ώστε να αντικατοπτρίζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις συνθήκες της αγοράς ακινήτων,
β) τον Σεπτέμβριο του 2015, να επανεξεταστεί η αποτίμηση των εμπορικών ακινήτων, και να προσαρμοστούν οι τιμές ζώνης ώστε να αντικατοπτρίζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις συνθήκες της αγοράς ακινήτων
γ) τον Ιανουάριο του 2016 να εκδοθούν δείκτες αξίας ακινήτων βάσει των δεδομένων της αγοράς
δ) τον Ιανουάριο του 2017, να ευθυγραμμιστούν όλες οι τιμές εκτίμησης ακινήτων με τις τιμές της αγοράς.
7) Ανατροπές στο νομοθετικό καθεστώς του ΦΠΑ. Από την 1η-1-2015 θα τεθούν σε ισχύ νέες ρυθμίσεις που θα αλλάζουν ριζικά το ισχύον σήμερα στη χώρα μας καθεστώς ΦΠΑ. Η κυβέρνηση δεσμεύθηκε να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση του ΦΠΑ με στόχο την απλοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας και στο πλαίσιο αυτό θα υποχρεωθεί να προχωρήσει στην κατάργηση όλων των εξαιρέσεων και των απαλλαγών καταργώντας όλους τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ! Στο στόχαστρο θα μπουν οι χαμηλότεροι κατά 30% συντελεστές ΦΠΑ που ισχύουν στα νησιά του Αιγαίου, καθώς επίσης και οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ 13%, για τα τρόφιμα, τις υπηρεσίες μεταφορών, την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου, την παροχή ύδρευσης τις επισκευές παλαιών κατοικιών και 6,5% για τα φάρμακα, τα βιβλία και τον τουρισμό!
Όπως επισημαίνει, χαρακτηριστικά, το ΔΝΤ, «το Ελληνικό σύστημα του ΦΠΑ είναι γεμάτο με προνομιακούς συντελεστές και εξαιρέσεις που στρεβλώνουν τις καταναλωτικές επιλογές και παρέχουν ανεπαρκώς στοχευμένες επιδοτήσεις», γεγονός το οποίο «αντικατοπτρίζει ένα αρκετά μεγάλο κενό πολιτικής». Ο διεθνής οργανισμός αποκαλύπτει επίσης ότι οι Ελληνικές αρχές «δεσμεύτηκαν για τη μεταρρύθμιση της πολιτικής για τον ΦΠΑ και τη διοίκηση».
Στο κείμενο του Μνημονίου Οικονομικών και Χρηματοπιστωτικών Πολιτικών η Ελληνική πλευρά δηλώνει εξάλλου ότι δεσμεύεται «σε μια συνολική μεταρρύθμιση του ΦΠΑ» και ότι, σε διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θα επιδιωχθεί η μείωση του διοικητικού φόρτου και ο εξορθολογισμός του συστήματος των επιστροφών του ΦΠΑ τον Ιούλιο του 2014, μεταξύ άλλων, με το να επιτραπεί στις εταιρείες που δεν έχουν εντοπιστεί με φορολογικές παραβάσεις τα τελευταία δύο χρόνια να λάβουν τις επιστροφές ΦΠΑ χωρίς έλεγχο. Γενικά δε η Ελληνική πλευρά δεσμεύεται να νομοθετήσει τη συνολική μεταρρύθμιση της πολιτικής για τον ΦΠΑ και τη διοίκηση μέχρι τον Οκτώβριο του 2014, ώστε οι νέες ρυθμίσεις να τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2015.
8) Νέες επαχθείς ρυθμίσεις στο ασφαλιστικό. Οι Ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν να επανεξετάσουν την αναγκαιότητα για περαιτέρω μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος, με στόχο να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα και να αυξήσουν την αναλογιστική ισορροπία. Το ΔΝΤ υποστηρίζει ότι οι σταδιακές περικοπές από το 2010 μέχρι σήμερα, οι οποίες στόχευαν στις υψηλότερες συντάξεις, βοήθησαν στο να συγκρατηθεί η μακροπρόθεσμη αύξηση της συνταξιοδοτικής δαπάνης.
Όμως, όπως επισημαίνει το ΔΝΤ, μια σειρά από «προβλήματα», παραμένουν άλυτα:
- Σε περίπου 17 % του ΑΕΠ, οι δαπάνες για συντάξεις είναι μεταξύ των υψηλότερων στην ΕΕ, που απαιτούν πολύ μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις. - Η σύνδεση μεταξύ των εισφορών και των παροχών των ατόμων είναι αδύναμη, με αποτέλεσμα μειωμένα κίνητρα συνεισφοράς.
- Το συνταξιοδοτικό σύστημα είναι κατακερματισμένο με νομοθετικές ρυθμίσεις που προβλέπουν την καταβολή διαφορετικών και ποικίλων εισφορών, ιδιαίτερα στο Ταμείο των αυτοαπασχολουμένων.
Σύμφωνα με το ΔΝΤ, οι Ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν να αντιμετωπίσουν όλες αυτές τις ανησυχίες τους επόμενους μήνες!
9) Αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο για τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι «οι κανόνες για τις απεργίες από τα συνδικάτα έχουν παραμείνει αναλλοίωτοι για πάνω από τρεις δεκαετίες στην Ελλάδα και η χώρα μας είναι μια ακραία περίπτωση στην ΕΕ που απαγορεύει ανταπεργία, ακόμη και ως αμυντικό εργαλείο για τους εργοδότες κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων της εργασίας». Ο διεθνής οργανισμός προαναγγέλλει ότι «οι κανόνες για τις πράξεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων θα επανεξεταστούν κατά τους επόμενους μήνες και θα έλθουν σε ευθυγράμμιση σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου», αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί ότι θα επιβληθεί και στη χώρα μας το δικαίωμα της ανταπεργίας των εργοδοτών, το περίφημο «lock out».
10) Κατάργηση όλων των τριετιών ωρίμανσης των μισθών του ιδιωτικού τομέα από το 2017 αλλά και εξέταση της πιθανότητας πρωιμότερης κατάργησής τους. Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι: «Ο νόμιμος κατώτατος μισθός αποτελείται από ένα βασικό μισθό και από τα επιδόματα ωρίμανσης που έχουν προστεθεί και κυμαίνονται από 10% για εργαζόμενους με 3 χρόνια προϋπηρεσίας έως 30% για εργαζόμενοι με 9 ή περισσότερα χρόνια εμπειρίας. Αυτό φέρνει ουσιαστικά τον κατώτατο μισθό για τους εργαζόμενους με τουλάχιστον 9 χρόνια εμπειρίας σε ένα επίπεδο που είναι υψηλότερο από ό,τι για τους περισσότερους από τους συνομηλίκους τους στην Ελλάδα». Στη συνέχεια το ΔΝΤ αποκαλύπτει ότι ήδη «αυτά τα επιδόματα ωρίμανσης, δεν θα είναι μέρος του ελάχιστου νόμιμου μισθού από το 2017»! Προσθέτει δε ότι «το ισχύον σύστημα είναι ιδιαίτερα προβληματικό για τους λιγότερο μορφωμένους, μακροχρόνια ανέργους με προηγούμενη εργασιακή εμπειρία» και ζητά την «πλήρη αφαίρεση των εν λόγω επιδομάτων ωρίμανσης τουλάχιστον για τους μακροχρόνια ανέργους», θεωρώντας ότι το μέτρο αυτό «θα μειώσει τις στρεβλώσεις». Θυμίζει δε ότι η κυβέρνηση ψήφισε νόμο με το οποίο προβλέπεται ότι τα επιδόματα ωρίμανσης μειώνονται κατά 50% για τους υπαλλήλους που προσλαμβάνονται ενώ προηγουμένως ήταν μακροχρόνια άνεργοι.
11) Νέες αλλαγές στο μισθολόγιο του Δημοσίου και εκχώρηση δραστηριοτήτων του κράτους στον ιδιωτικό τομέα. Οι Ελληνικές αρχές έχουν δεσμευτεί να καθορίσουν το κατάλληλο μέγεθος των μισθολογικών δαπανών και της απασχόλησης στο δημόσιο τομέα, μέσω της εφαρμογής ενός νέου μισθολογίου που θα προβλέπει την «αποσυμπίεση» της κατανομής των μισθών κατά έναν δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, ώστε οι εργαζόμενοι υψηλής ειδίκευσης και υψηλής απόδοσης να αμείβονται καλύτερα, με υψηλότερους μισθούς, ενώ οι χαμηλής εξειδίκευσης και περιορισμένων προσόντων εργαζόμενοι να λαμβάνουν χαμηλότερους μισθούς από αυτούς που δικαιούνται σήμερα!
Επιπλέον, η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να αναθέσει ορισμένες δραστηριότητες δημοσίων υπηρεσιών στον ιδιωτικό τομέα, με χαμηλότερο κόστος!
12) Κατάργηση φόρων και τελών υπέρ τρίτων που χρηματοδοτούν συντάξεις. Εντός του καλοκαιριού θα πρέπει να καταρτιστεί νέος κατάλογος με χρεώσεις-φόρους υπέρ τρίτων που θα καταργηθούν από την 1η-1-2015. Αρχικά θα καταργηθούν πόροι που εισπράττονται και χρηματοδοτούν επικουρικές συντάξεις και στη συνέχεια θα εξαλειφθούν και τέλη που χρηματοδοτούν κύριες συντάξεις!
Το ΔΝΤ εκφράζει ουσιαστικά τη βεβαιότητα ότι δεν πρόκειται να χαλαρώσει η εφαρμοζόμενη οικονομική πολιτική στην Ελλάδα, καταλήγοντας στο ακόλουθο συμπέρασμα:
«Μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή είναι αναγκαία για την αποκατάσταση της βιωσιμότητας του χρέους. Και από κάποια στιγμή και μετά, το πρωτογενές πλεόνασμα θα πρέπει να διατηρηθεί σε πάνω από 4% του ΑΕΠ για ολόκληρο τον πολιτικό κύκλο και για πολλά χρόνια στο μέλλον. Η κόπωση των πολιτών λόγω της δημοσιονομικής προσαρμογής είναι πλέον φανερή και οι υποσχέσεις των πολιτικών ηγετών για «κοινωνικά οφέλη» και «όχι νέα μέτρα» δείχνουν ότι η πολιτική δέσμευση για τη στρατηγική του χρέους θα δοκιμαστεί σοβαρά. Η στρατηγική αυτή δεν αφήνει περιθώρια για τυχόν αξιοσημείωτες αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις από τα σημερινά επίπεδα κατά την περίοδο μέχρι τις εθνικές εκλογές του 2016.
Το να επιτευχθεί η αναγκαία πρόσθετη δημοσιονομική προσαρμογή χωρίς περαιτέρω περικοπές στους μισθούς και τις κοινωνικές μεταβιβάσεις, κι αν μη τι άλλο στις συντάξεις, οι οποίες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με το ΑΕΠ, θα είναι δυνατό μόνο με μια δραματική βελτίωση στην αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα.
Γι 'αυτό το πρόγραμμα είναι γεμάτο διαρθρωτικά μέτρα για την κατασκευή σύγχρονων δημοσιονομικών θεσμών και την αναμόρφωση του ακόμα εξαιρετικά αναποτελεσματικού δημοσίου τομέα στην Ελλάδα. Από την άποψη αυτή, ενώ υπάρχουν επιτέλους σημάδια βελτίωσης της φορολογικής διοίκησης, η πρόοδος εξακολουθεί να απογοητεύει. Αυτή η πρόκληση εξακολουθεί να αποτελεί ένα κρίσιμο κίνδυνο για το πρόγραμμα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου