"Μαστίγωμα" εις το διηνεκές θα υποστούν οι Έλληνες πολίτες ακόμα και όταν τελειώσουν (τύποις) τα Μνημόνια καθώς οι όροι τους και οι πολιτικές τους θα διατηρηθούν, δημιουργώντας ένα ζοφερό μέλλον για σειρά επερχόμενων μελλοντικών γενεών.
Ακόμα πιο αυστηρή δημοσιονομική παρακολούθηση στην Ελλάδα αλλά και κράτη της ΕΕ που έχουν σχετικά "μαλακούς" προϋπολογισμούς, προβληματική εκτέλεση και έφεση στην τροποποίηση των στόχων του προϋπολογισμού προβλέπει έκθεση για τα μεσοπρόθεσμα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Φυσικά η έκθεση παρουσιάζει ώς "άγιες" τις χώρες του Βορά με βάση τις οποίες θα....
..... επιβληθεί η πορεία και των υπολοίπων κρατών-μελών της ΕΕ ιδιαίτερα μετά τις φρικτές μνημονιακές εποχές. Με βάση τα νέα δεδομένα δημοσιονομικής εποπτείας που έχουν τεθεί σε ισχύ ανά την ΕΕ αναλύει όλους τους κρατικούς προϋπολογισμούς και φυσικά βάζει στο "στόχαστρο" την Ελλάδα. Τα δημοσιονομικά ανταλλάγματα με όρους τήρησης πρωτογενών πλεονασμάτων για παρεμβάσεις στο χρέος, θα είναι το "τυρί" με βάση το οποίο το ελληνικό κράτος (ή ότι απέμεινε από αυτό) θα "βασανίζει" τους Έλληνες πολίτες "εσσαεί"
Η έκθεση ασχοελείται ιδιαίτερα με τις κρατικές δαπάνες και στο κατά πόσο τηρούνται οι στόχοι ανά πεδίο και κατηγορία σε τομείς όπως η κεντρική κυβέρνηση,τα ασφαλιστικά ταμεία,οι περιφέρειες,οι δήμοι κλπ.
Όπως είναι γνωστό η κρίσιμη αξιολόγηση ξεκινά στις 18 Ιανουαρίου,και η χώρα μας θα πρέπει να διαπραγματευθεί το νέο Μεσοπρόθεσμο 2016-2019 που θα πρέπει να διασφαλίζει πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ στο διηνεκές κι ενώ ήδη υπάρχει η πίεση για κάλυψη "τρύπας" 900 εκατ. ευρώ περίπου για το 2016 αλλά και η δέσμευση για πρόσθετα μέτρα 2 δισ. ευρώ για τη 2ετία 2017-2018.
Επί της ουσίας νέο Μεσοπρόθεσμο σημαίνει νέα σκληρά μέτρα και ακόμα λιγότερες παροχές στους πολίτες. Π.χ είναι δεδομένο ότι θα κοπούν και άλλες ιατρικές δαπάνες που σημαίνει ότι ο Έλληνας θα διακιούται υπηρεσίες... αναρωτηρίου και όχι Υγείας. Οι χώρες διακρίνονται σε 6 κατηγορίες, με την Ελλάδα να βρίσκεται μαζί με πολλά άλλα κράτη στην 3η, κατηγορία στην οποία τοποθετούνται τα κράτη-"παρίες".
Τα "επιτυχημένα" κράτη είναι η Σουηδία και η Φινλανδία, στα οποία οι ετήσιοι στόχοι δαπανών κλειδώνουν για την 4ετία ανεξάρτητα από τις συνθήκες διακυβέρνησης, ή εξωτερικούς ή εσωτερικούς παράγοντες. Στην δεύτερη κατηγορία εντάσσονται κράτη όπως η Δανία και η Ολλανδία, εκεί σύμφωνα με την εφημερίδα "Κεφάλαιο" τα ανώτατα όρια δαπανών μπορούν να αυξηθούν μόνο αν οι πηγές χρηματοδότησης των πρόσθετων δαπανών θα προσδιορίζονται εκ των προτέρων.
Οι στόχοι δαπανών μπορούν να προσαρμόζονται ανάλογα με τις αλλαγές σε μια σειρά ειδικών παραμέτρων που ορίζονται από τη νομοθεσία ή άλλα έγγραφα, αλλά οι αλλαγές αυτές θα πρέπει να αιτιολογούνται δημοσίως (Αυστρία, Ιρλανδία, Λετονία).
Σε αυτή τη διαδικασία προωθούνται δύο πρότυπα: Το ολλανδικό μοντέλο, που προβλέπει διορθωτικό μηχανισμό αποκλίσεων τον επόμενο χρόνο, αλλά και το σουηδικό πρότυπο που έχει ανώτατα όρια δαπανών για την κεντρική κυβέρνηση σε επίπεδο 3ετίας που δεν προσαρμόζονται καν για τον πληθωρισμό, ενώ αν τα στοιχεία δείξουν υπέρβαση, η κυβέρνηση οφείλει να λάβει μέτρα κατά το τρέχον έτος για να την αποφύγει.
Όπως γίνεται κατανοητό το Μνημόνιο στην Ελλάδα δεν θα τελειώσει ποτέ, τουλάχιστον όχι στον βιολογικό βίο των επόμενων τριών γενιών, και με την καταστροφή και την μακροχρόνια υποταγή που θα φέρει είναι εξεραιτικά αμφίβολο εάν ο Ελληνισμός θα μπορέσει να βγει αλώβητος σε κάποιο... βάθος χρόνου.
Ακόμα πιο αυστηρή δημοσιονομική παρακολούθηση στην Ελλάδα αλλά και κράτη της ΕΕ που έχουν σχετικά "μαλακούς" προϋπολογισμούς, προβληματική εκτέλεση και έφεση στην τροποποίηση των στόχων του προϋπολογισμού προβλέπει έκθεση για τα μεσοπρόθεσμα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Φυσικά η έκθεση παρουσιάζει ώς "άγιες" τις χώρες του Βορά με βάση τις οποίες θα....
..... επιβληθεί η πορεία και των υπολοίπων κρατών-μελών της ΕΕ ιδιαίτερα μετά τις φρικτές μνημονιακές εποχές. Με βάση τα νέα δεδομένα δημοσιονομικής εποπτείας που έχουν τεθεί σε ισχύ ανά την ΕΕ αναλύει όλους τους κρατικούς προϋπολογισμούς και φυσικά βάζει στο "στόχαστρο" την Ελλάδα. Τα δημοσιονομικά ανταλλάγματα με όρους τήρησης πρωτογενών πλεονασμάτων για παρεμβάσεις στο χρέος, θα είναι το "τυρί" με βάση το οποίο το ελληνικό κράτος (ή ότι απέμεινε από αυτό) θα "βασανίζει" τους Έλληνες πολίτες "εσσαεί"
Η έκθεση ασχοελείται ιδιαίτερα με τις κρατικές δαπάνες και στο κατά πόσο τηρούνται οι στόχοι ανά πεδίο και κατηγορία σε τομείς όπως η κεντρική κυβέρνηση,τα ασφαλιστικά ταμεία,οι περιφέρειες,οι δήμοι κλπ.
Όπως είναι γνωστό η κρίσιμη αξιολόγηση ξεκινά στις 18 Ιανουαρίου,και η χώρα μας θα πρέπει να διαπραγματευθεί το νέο Μεσοπρόθεσμο 2016-2019 που θα πρέπει να διασφαλίζει πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ στο διηνεκές κι ενώ ήδη υπάρχει η πίεση για κάλυψη "τρύπας" 900 εκατ. ευρώ περίπου για το 2016 αλλά και η δέσμευση για πρόσθετα μέτρα 2 δισ. ευρώ για τη 2ετία 2017-2018.
Επί της ουσίας νέο Μεσοπρόθεσμο σημαίνει νέα σκληρά μέτρα και ακόμα λιγότερες παροχές στους πολίτες. Π.χ είναι δεδομένο ότι θα κοπούν και άλλες ιατρικές δαπάνες που σημαίνει ότι ο Έλληνας θα διακιούται υπηρεσίες... αναρωτηρίου και όχι Υγείας. Οι χώρες διακρίνονται σε 6 κατηγορίες, με την Ελλάδα να βρίσκεται μαζί με πολλά άλλα κράτη στην 3η, κατηγορία στην οποία τοποθετούνται τα κράτη-"παρίες".
Τα "επιτυχημένα" κράτη είναι η Σουηδία και η Φινλανδία, στα οποία οι ετήσιοι στόχοι δαπανών κλειδώνουν για την 4ετία ανεξάρτητα από τις συνθήκες διακυβέρνησης, ή εξωτερικούς ή εσωτερικούς παράγοντες. Στην δεύτερη κατηγορία εντάσσονται κράτη όπως η Δανία και η Ολλανδία, εκεί σύμφωνα με την εφημερίδα "Κεφάλαιο" τα ανώτατα όρια δαπανών μπορούν να αυξηθούν μόνο αν οι πηγές χρηματοδότησης των πρόσθετων δαπανών θα προσδιορίζονται εκ των προτέρων.
Οι στόχοι δαπανών μπορούν να προσαρμόζονται ανάλογα με τις αλλαγές σε μια σειρά ειδικών παραμέτρων που ορίζονται από τη νομοθεσία ή άλλα έγγραφα, αλλά οι αλλαγές αυτές θα πρέπει να αιτιολογούνται δημοσίως (Αυστρία, Ιρλανδία, Λετονία).
Σε αυτή τη διαδικασία προωθούνται δύο πρότυπα: Το ολλανδικό μοντέλο, που προβλέπει διορθωτικό μηχανισμό αποκλίσεων τον επόμενο χρόνο, αλλά και το σουηδικό πρότυπο που έχει ανώτατα όρια δαπανών για την κεντρική κυβέρνηση σε επίπεδο 3ετίας που δεν προσαρμόζονται καν για τον πληθωρισμό, ενώ αν τα στοιχεία δείξουν υπέρβαση, η κυβέρνηση οφείλει να λάβει μέτρα κατά το τρέχον έτος για να την αποφύγει.
Όπως γίνεται κατανοητό το Μνημόνιο στην Ελλάδα δεν θα τελειώσει ποτέ, τουλάχιστον όχι στον βιολογικό βίο των επόμενων τριών γενιών, και με την καταστροφή και την μακροχρόνια υποταγή που θα φέρει είναι εξεραιτικά αμφίβολο εάν ο Ελληνισμός θα μπορέσει να βγει αλώβητος σε κάποιο... βάθος χρόνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου