Πανηγυρικό ήταν το κλίμα χθες στο City του Λονδίνου στον ελληνικό εφοπλιστικό κόσμο λόγω του Brexit από την ΕΕ που αποφάσισε ο βρετανικός λαός.
Κορυφαία στελέχη του ελληνικού, αλλά και του βρετανικού ναυτιλιακού λόμπι βλέπουν στο Brexit εξαιρετικές ευκαιρίες για αύξηση της κερδοφορίας: "Είναι μια συναρπαστική προοπτική, διότι, όπως κάθε Έλληνας εφοπλιστής ξέρει, η αλλαγή δημιουργεί ευκαιρίες", ανέφερε χαρακτηριστικά ο Martin Stopford, πρόεδρος του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson Research.
Σύμφωνα με το Stopford "η ναυτιλία είχε ξεκινήσει το δικό της ‘Sexit’ (λογοπαίγνιο με τις λέξεις shipping -ναυτιλία και exit- έξοδο) από την Ευρωπαϊκή Ενωση στη δεκαετία του 1980, όταν ακόμα και οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες νηολογούνταν έξω.
Έτσι σήμερα πάνω από το 70% του παγκόσμιου στόλου εμπορεύεται κάτω από διεθνείς σημαίες, εκτός ΕΕ"
Τα ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία αντιπροσωπεύουν το 19,63% του παγκόσμιου στόλου και το 49,96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ....
...διαθέτουμε τον μεγαλύτερο διεθνώς αριθμό σκαφών μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τάνκερ.
Mάλιστα ετοιμάζονται νέες επενδύσεις, πλέον στο City, αφού πολλές ναυτιλικές που ακόμα βρίσκονται εκτός Βρετανίας, θα μετακινηθούν στην χώρα.
Επίσης ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο πρώτος σε μέγεθος που αριθμεί 4.585 ποντοπόρα πλοία (άνω των 1.000 τόνων), τόσο σε ολική χωρητικότητα - GT, όσο και σε χωρητικότητα εκτοπίσματος (341,17 εκατομ. τόνους dwt).
Την ίδια στιγμή ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) που έχει την έδρα του στο Λονδίνο, σκοπεύει να αναβαθμίσει την παρουσία του στο Λονδίνο μετά το Brexit! Θα επεκτείνει τις εγκαταστάσεις του και θα δημιουργηθεί ένα νέο κέντρο για την παγκόσμια ναυτιλία.
Το δε, διοίκηση του City, θα στοχεύσει άμεσα την ναυτιλιακή αγορά του της Λεμεσού, της Βαλέτας και του Ρότερνταμ, τώρα που μπορεί να κινηθεί εκτός της σκληρής για τις ναυτυλιακές εταιρείες, νομοθεσίας της ΕΕ.
Εδώ και ένα χρόνο η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ απαιτεί να γίνει πιο αυστηρό το καθεστώς, να αρθούν οι φορολογικές ελαφρύνσεις και να αυξηθεί ο φόρος χωρητικότητας, να καταργηθούν οι κρατικές ενισχύσεις περί κρατικών ενισχύσεων στις θαλάσσιες μεταφορές, τις επανομαζόμενες State Aid Guidelines (SAG) κλπ!
Λογικό να κάνουν πάρτι οι εφοπλιστές στο Λονδίνο. Εδώ να δούμε τι θα γίνει...
Κορυφαία στελέχη του ελληνικού, αλλά και του βρετανικού ναυτιλιακού λόμπι βλέπουν στο Brexit εξαιρετικές ευκαιρίες για αύξηση της κερδοφορίας: "Είναι μια συναρπαστική προοπτική, διότι, όπως κάθε Έλληνας εφοπλιστής ξέρει, η αλλαγή δημιουργεί ευκαιρίες", ανέφερε χαρακτηριστικά ο Martin Stopford, πρόεδρος του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson Research.
Σύμφωνα με το Stopford "η ναυτιλία είχε ξεκινήσει το δικό της ‘Sexit’ (λογοπαίγνιο με τις λέξεις shipping -ναυτιλία και exit- έξοδο) από την Ευρωπαϊκή Ενωση στη δεκαετία του 1980, όταν ακόμα και οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες νηολογούνταν έξω.
Έτσι σήμερα πάνω από το 70% του παγκόσμιου στόλου εμπορεύεται κάτω από διεθνείς σημαίες, εκτός ΕΕ"
Τα ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία αντιπροσωπεύουν το 19,63% του παγκόσμιου στόλου και το 49,96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ....
...διαθέτουμε τον μεγαλύτερο διεθνώς αριθμό σκαφών μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τάνκερ.
Mάλιστα ετοιμάζονται νέες επενδύσεις, πλέον στο City, αφού πολλές ναυτιλικές που ακόμα βρίσκονται εκτός Βρετανίας, θα μετακινηθούν στην χώρα.
Επίσης ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο πρώτος σε μέγεθος που αριθμεί 4.585 ποντοπόρα πλοία (άνω των 1.000 τόνων), τόσο σε ολική χωρητικότητα - GT, όσο και σε χωρητικότητα εκτοπίσματος (341,17 εκατομ. τόνους dwt).
Την ίδια στιγμή ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) που έχει την έδρα του στο Λονδίνο, σκοπεύει να αναβαθμίσει την παρουσία του στο Λονδίνο μετά το Brexit! Θα επεκτείνει τις εγκαταστάσεις του και θα δημιουργηθεί ένα νέο κέντρο για την παγκόσμια ναυτιλία.
Το δε, διοίκηση του City, θα στοχεύσει άμεσα την ναυτιλιακή αγορά του της Λεμεσού, της Βαλέτας και του Ρότερνταμ, τώρα που μπορεί να κινηθεί εκτός της σκληρής για τις ναυτυλιακές εταιρείες, νομοθεσίας της ΕΕ.
Εδώ και ένα χρόνο η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ απαιτεί να γίνει πιο αυστηρό το καθεστώς, να αρθούν οι φορολογικές ελαφρύνσεις και να αυξηθεί ο φόρος χωρητικότητας, να καταργηθούν οι κρατικές ενισχύσεις περί κρατικών ενισχύσεων στις θαλάσσιες μεταφορές, τις επανομαζόμενες State Aid Guidelines (SAG) κλπ!
Λογικό να κάνουν πάρτι οι εφοπλιστές στο Λονδίνο. Εδώ να δούμε τι θα γίνει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου