Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

«Ψυχορραγεί» η ναυτική εκπαίδευση


Καμπανάκι έχει σημάνει στη ναυτική εκπαίδευση αν λάβει κανείς υπόψη ότι λιγότεροι από τέσσερις στους δέκα σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις σχολές.

Το συμπέρασμα αυτό διεξήχθη από τα αποτελέσματα έρευνας με τίτλο «Έρευνα της Κατάστασης των ΑΕΝ της Ελλάδας - Οι απόψεις των σπουδαστών το 2012» που πραγματοποίησε το Στατιστικό Τμήμα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την άμεση επιστημονική εποπτεία του καθηγητή Επαμεινώνδα Πανά, με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ευγενίδου και παρουσιάσθηκε χθες....Οι σπουδαστές εντοπίζουν σαν σημαντικότερα προβλήματα την έλλειψη τεχνολογικών υποδομών και το επίπεδο διδασκαλίας. Ειδικότερα στην ερώτηση πόσο ικανοποιημένος/η είστε από τη φοίτησή σας στη συγκεκριμένη ΑΕΝ το 39,8% των πλοιάρχων σημειώνει πολύ ή μάλλον ικανοποιημένος. Αντίστοιχα στις ΑΕΝ Μηχανικών το 33,7% των σπουδαστών δηλώνει πολύ ή μάλλον ικανοποιημένο. 

Ωστόσο η έρευνα χρησιμοποιεί το δείκτη ολικής ικανοποίησης που δείχνει το βαθμό ικανοποίησης που αποκόμισαν οι σπουδαστές από τις μέχρι τώρα σπουδές στις σχολές τους και τις παροχές που είχαν από αυτές.

Ο δείκτης είναι σχετικά χαμηλός τόσο στους πλοιάρχους όσο και τους μηχανικούς. Ο δείκτης ολικής ικανοποίησης των πλοιάρχων είναι 29,7%, ενώ των μηχανικών είναι χαμηλότερος, στο 25,8%. 

Η ολική ικανοποίηση είναι πιο χαμηλά, καθώς συνδυάζεται με πέντε κριτήρια ικανοποίησης όπως είναι το πρόγραμμα σπουδών, τα εκπαιδευτικά ταξίδια, η καταστήσει των κτηρίων, η διδασκαλία και οι τεχνολογικές υποδομές, κριτήρια που έχουν το κάθε ένα το δικό τους ειδικό βάρος στην έρευνα. 

Έτσι στους πλοιάρχους είναι ενδεικτικό ότι το πρόγραμμα σπουδών συγκεντρώνει βαθμό ικανοποίησης 84,5%, ενώ τα εκπαιδευτικά ταξίδια 46,4%, τα κτήρια 44,5%, η διδασκαλία 27,8% και οι τεχνολογικές υποδομές 15,5%.Στους μηχανικούς ο δείκτης ικανοποίησης φθάνει το 83,1% στο πρόγραμμα σπουδών, στο 34,3% στα κτήρια, στο 27,9% στα εκπαιδευτικά ταξίδια, στο 23% στη διδασκαλία και στο 15,4% στις υποδομές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου