Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Ειρωνεία- Το Γερμανικό Δημόσιο αγοράζει το αεροδρόμιο της Μυκόνου (που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο)

Οι περίφημες επενδύσεις μας έρχονται από τους… δανειστές, αυτούς που με όχημα το τεχνηέντως διογκωμένο χρέος έριξαν στα τάρταρα τις τιμές της ελληνικής δημόσιας περιουσίας και την αγοράζουν δίνοντάς μας χρήματα τα οποία… τα παίρνουν πίσω λόγω χρέους!  

Στο στόχαστρο αυτή την φορά μπήκαν τα στρατηγικής σημασίας για την χώρα αεροδρόμια. Δημόσιο πουλάει σε δημόσιο! 

Το επιχείρημα ότι πουλάμε σε ιδιώτη για να υπάρξει...
..... μια αναβάθμιση στα αεροδρόμια (ασχέτως αν ενδεχομένως είναι σκόπιμη η υποβάθμιση των υποδομών του, ώστε να είναι υπέρμαχο το κοινό για την ιδιωτικοποίηση του) δεν έχει βάση.

 Η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Μυκόνου πιθανώς να έχει αρνητικές συνέπειες: · Στους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο αφού θα υπάρξουν απολύσεις · 

Στο επιβατικό κοινό, το οποίο θα κληθεί να πληρώσει την αύξηση των τελών των αεροδρομίων που θα επιβάλουν οι ιδιώτες «επενδυτές» · 

Στους μικρούς επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους του νησιού, καθώς δίνεται η δυνατότητα στους “επενδυτές” να δημιουργήσουν εμπορικά κέντρα, «Τοπικούς Πόλους Ανάπτυξης» στο χώρο του αεροδρομίου.

 Η εταιρία κρατική γερμανική Fraport με την κοινοπραξία που έχει δημιουργήσει μαζί με τον Όμιλο Κοπελούζου, είναι η «νικήτρια» του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ των οποίων και αυτών της Μυκόνου. 

Μεγαλομέτοχοι της Fraport είναι φορείς του γερμανικού δημοσίου, ήτοι η Περιφέρεια του Έσσε με ποσοστό 31.5%, η κρατική Lufthansa με ποσοστό 8,45% και η Φρανκφούρτη μέσω του δημόσιου φορέα μεταφορών… 

Ελέγχουν όλο τον τουρισμό στα Επτάνησα! 

Η κοινοπραξία Fraport – Ομίλου Κοπελούζου αποκτά τον αποκλειστικό έλεγχο των αερομεταφορών σε όλο το Ιόνιο, αφού αγόρασε όλα τα αεροδρόμια που εξυπηρετούν τα Επτάνησα (εκτός από την Κέρκυρα συμπεριλαμβάνονται τα αεροδρόμια της Ζακύνθου, του Ακτίου και του Αργοστολίου)! 

Ως νέος ιδιοκτήτης, η κοινοπραξία «θα είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μέχρι το 2055. 

Τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι τα εξής: Άκτιο (PVK), Καβάλα (KVA) και Θεσσαλονίκη (SKG). Τα υπόλοιπα βρίσκονται στα εξής νησιά: Κέρκυρα (CFU), Κρήτη/ Χανιά (CHQ), Κεφαλονιά (EFL), Κως (KGS), Μυτιλήνη (MJT), Μύκονος (JMK), Ρόδος (RHO), Σάμος (KGS), Σαντορίνη (JTR), Σκιάθος (JSI) και Ζάκυνθος (ZTH). 

Το τίμημα Το τίμημα είναι άμεση καταβολή 1,234 δισ. ευρώ (τα οποία θα πάνε στο ταμείο για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους) και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό. Επίσης, η κοινοπραξία δεσμεύεται για επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ στην τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. στην 40ετία. 

Οι οικονομικές προσφορές υποβλήθηκαν από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.), METKA Α.Ε (Όμιλος Μυτιληναίου), FRAPORT AG- SLENTEL Ltd (Όμιλος Κοπελούζου) και VINCI Airports S.A.S. και ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. Εξαιρέθηκε το Ηράκλειο Ας σημειωθεί ότι από τη διαδικασία εξαιρέθηκε το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, το οποίο θα αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι. 

Ποια είναι η Fraport 

Η Fraport AG δραστηριοποιείται παγκοσμίως σε αεροπορικές δραστηριότητες, σε εμπορικές αεροπορικές επιχειρήσεις και την ανάπτυξη ακινήτων. 

Το χαρτοφυλάκιο της Fraport αποτελείται από 11 αεροδρόμια στην Γερμανία και σε όλον τον κόσμο. Το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης αποτελεί την έδρα της, ενώ με τα εκτός Γερμανίας αεροδρόμια επιδιώκει μεταξύ άλλων την εδραίωση της Φρανκφούρτης ως κύριου κόμβου στο παγκόσμιο σύστημα αεροπορικών μεταφορών. 

Ο Όμιλος Κοπελούζου και η Fraport αποτελούν εταίρους στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται το Αεροδρόμιο Pulkovo, της Αγίας Πετρούπολης, στην Ρωσία. 

Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτήν την τελευταία νέα επέκταση του διεθνούς χαρτοφυλακίου της εταιρείας: «Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια προσθέτουν άλλη μία επένδυση στον τομέα των αεροδρομίων με δυναμικές προοπτικές και δυνατότητες ανάπτυξης.

 Η επιλογή της Fraport αναδεικνύει τη θέση μας ως κορυφαίος παγκόσμιος διαχειριστής στον τομέα των αερολιμένων. 

Η εκτεταμένη τεχνογνωσία μας έχει αποκτηθεί κατά τη διάρκεια πολλών δεκαετιών και θα συμβάλει στην επέκταση και ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων». 

http://www.mykonospress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου