Λεηλασία: Όχι μόνο πουλάμε για 45 εκατ. «ψίχουλα» την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» αλλά και διαγράφουμε χρέη πάνω από 1 δισ. ευρώ.
Μία απίστευτη λεηλασία του δημόσιου πλούτου λαμβάνει χώρα αφού όχι μόνο το εξαγοράζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το πρωτοφανές χαμηλό ποσό των 45 εκατομμυρίων ευρώ από την ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A αλλά χαρίζονται στην εταιρεία τα υπέρογκα χρεή της άνω του 1 δισ.ευρώ και παραδίδεται «καθαρή» στους Ιταλούς, που σημαίνει ότι αυτά τα χρέη θα τα πληρώσουν ως συνήθως οι Έλληνες πολίτες.
Έχει όμως και συνέχεια αφού με το «καλημέρα» οι Ιταλοί λαμβάνουν και «προίκα» ύψους 300 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2015-2020 (50 εκατ. ευρώ ετησίως) ως επιδότηση για την........ παροχή της δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή την εκτέλεση δρομολογίων με μικρή ζήτηση.
Έτσι γινόμαστε όλοι επενδυτές. Εξεφτελιστικά χαμηλό τίμημα, χωρίς χρέη και με επιδότηση για τα μη εμπορικά δρομολόγια, μόνο ένας χαζός δεν θα άρπαζε μια τε΄τοια ευκαιρία.
Η προσφορά των Ιταλών έγινε αποδεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ αντίθετα οι Ρώσοι της Russian Railways που προσέφεραν πάνω από 300 εκατ. ευρώ (ένα δισ. ευρώ μαζί με τον ΟΛΘ) ακόμα περιμένουν το ισοζύγιο εξαμήνου που είχαν ζητήσει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό.
Εν ολίγοις δεν επέτρεψαν στους Ρώσους ούτε καν να συμμετάσχουν! Και έδιναν εξαπλάσια χρήματα!
Ο ρωσικός νόμος δεν επιτρέπει σε μια ρωσική κρατική εταιρεία να εξαγοράσει μια κρατική εταιρεία άλλου κράτους εάν δεν δοθούν οι τελευταίοι εξαμηνιαίοι ισολογισμοί.
Μιλάμε για ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και μια τεράστια ακίνητη περιουσία! Η αξία τους αποτιμήθηκε σε 45 εκατ. ευρώ! Οσο κάνει ένας συρμός με τα βαγόνια του!
Να πούμε ότι ακόμα και η κυβέρνηση Α.Σαμαρά που είχε αποφασισει οτι «ολη η Ελλάδα τίθεται προς πώληση» ζητούσε σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, πριν από τρία χρόνια, 300 εκατ. ευρώ, και είχε τότε κατηγορηθεί από τον Γιώργο Σταθάκη ότι… ξεπουλούσε τη δημόσια περιουσία όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ελεύθερος Τύπος
Αυτό είναι αληθές καθ’οτι υπάρχει και ανακοίνωση του κόμματος που εκδόθηκε τότε εν έτει 2013!
Η ανακοίνωση της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. θέτει ερωτηματικά τόσο για την σκοπιμότητα όσο και για τους όρους υπό τους οποίες διεξάγεται ο εν λόγω διαγωνισμός.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι σήμερα πλέον μια κερδοφόρα επιχείρηση. Η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία. Ταυτόχρονα, η εξαγγελθείσα ιδιωτικοποίηση τραυματίζει οποιοδήποτε μελλοντική προσπάθεια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στον κλάδο των μεταφορών και ένταξη της χώρας στα δίκτυα του διεθνούς εμπορίου. Τέλος, προωθείται μια εποχή που η μετακίνηση με το τραίνο αναμένεται διεθνώς να αναγεννηθεί τόσο ως μέσου τουριστικής περιήγησης, όσο ως μέσο μαζικής μεταφοράς για τους πολίτες.
Η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση προωθείται σε προκλητικά χαμηλή τιμή (300 εκατ. ευρώ) με αποτέλεσμα να έχει αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου της κυβέρνησης, την αποπληρωμή τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων. Ταυτόχρονα, η όροι του διαγωνισμού για την εκποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. περιλαμβάνουν και σκανδαλώδεις όρους που ευθέως τραυματίζουν το ελληνικό δημόσιο, καθώς χαρίζονται στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου αξίας ύψους κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης.
Δυστυχώς, αποκαλύπτεται ότι στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων.»
Εάν σύμφωνα με τον τότε κύριο Σταθάκη το τίμημα των 300 εκατομμυρίων ευρώ ήταν προκλητικά χαμηλό, τότε το σημερινό «45άρι» που έπεσε στα κεφάλια μας, τι είναι; Ρητορική ερώτηση κάνουμε.
Όσο για την επιδότηση και τα χρέη είναι κάτι που έχει ήδη ψηφιστεί από τον Οκτώβριο αφού ήταν μέσα στα προαπαιτούμενα στα πλαίσια της συμφωνίας του Αυγούστου με τους δανειστές.
Όπως αναφέρει τότε το kathimerini.gr «Σειρά ρυθμίσεων με στόχο την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων ΟΛΠ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιέλαβε στο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα Οκτωβρίου η κυβέρνηση. Με τις νέες ρυθμίσεις το ΤΑΙΠΕΔ δεν υποχρεώνεται να υποβάλλει πλέον Ε9 για την ακίνητη περιουσία που κατέχει. Επιπλέον απαλλάσσονται από την καταβολή του ΕΝΦΙΑ και οι εταιρείες ειδικού σκοπού (special purpose vehicle, SPV) που συστήνει και οι οποίες ελέγχονται κατά 100% από το ΤΑΙΠΕΔ, όπως π.χ. είναι η εταιρεία Ελληνικόν Α.Ε.
Σε ό,τι αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πολυνομοσχέδιο βρίθει ρυθμίσεων που διευκολύνουν την περαιτέρω αποκρατικοποίηση. Η εταιρεία λαμβάνει «προίκα» ύψους 300 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2015-2020 (50 εκατ. ευρώ ετησίως) ως επιδότηση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή την εκτέλεση δρομολογίων με μικρή ζήτηση. Επιπλέον έχει προβλεφθεί, ώστε μόλις ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ, με τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να διαγραφούν τα χρέη των εταιρειών προς τον ΟΣΕ, και του ΟΣΕ προς το ελληνικό Δημόσιο.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ, το ελληνικό Δημόσιο θα υποκαταστήσει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που προκύπτουν από τις συμφωνίες μίσθωσης τροχαίου υλικού και εξοπλισμού του ΟΣΕ από τον ευρωπαϊκό οργανισμό Eurofima. Στην πράξη, η κυβέρνηση απαλλάσσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από όποια χρέη του παρελθόντος, έτσι ώστε να παραδοθεί «καθαρή» στον προτιμητέο επενδυτή.
… Ακόμη, το πολυνομοσχέδιο έρχεται να αλλάξει το Βασιλικό Διάταγμα περί ξένων επενδύσεων του 1950, με το οποίο απαλλάσσει από την καταβολή δημοτικών τελών το ΤΑΙΠΕΔ και τους επενδυτές. Η ρύθμιση στοχεύει ν’ απαλλάξει τον ΟΛΠ (και όχι μόνο) από αυθαίρετες κατά τον ίδιο χρεώσεις, από τους παραλιμένιους δήμους ύψους 150 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, τέλη ή συναφή πρόστιμα «θεωρούνται αυτοδικαίως ανακληθείσες από την έναρξη του παρόντος νόμου».»
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βαρύνεται με 750 εκατ. ευρώ κρατικές ενισχύσεις που έχουν κριθεί παράνομες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα «σβηστούν» με την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.
ΠΗΓΗ
Έχει όμως και συνέχεια αφού με το «καλημέρα» οι Ιταλοί λαμβάνουν και «προίκα» ύψους 300 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2015-2020 (50 εκατ. ευρώ ετησίως) ως επιδότηση για την........ παροχή της δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή την εκτέλεση δρομολογίων με μικρή ζήτηση.
Έτσι γινόμαστε όλοι επενδυτές. Εξεφτελιστικά χαμηλό τίμημα, χωρίς χρέη και με επιδότηση για τα μη εμπορικά δρομολόγια, μόνο ένας χαζός δεν θα άρπαζε μια τε΄τοια ευκαιρία.
Η προσφορά των Ιταλών έγινε αποδεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ αντίθετα οι Ρώσοι της Russian Railways που προσέφεραν πάνω από 300 εκατ. ευρώ (ένα δισ. ευρώ μαζί με τον ΟΛΘ) ακόμα περιμένουν το ισοζύγιο εξαμήνου που είχαν ζητήσει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό.
Εν ολίγοις δεν επέτρεψαν στους Ρώσους ούτε καν να συμμετάσχουν! Και έδιναν εξαπλάσια χρήματα!
Ο ρωσικός νόμος δεν επιτρέπει σε μια ρωσική κρατική εταιρεία να εξαγοράσει μια κρατική εταιρεία άλλου κράτους εάν δεν δοθούν οι τελευταίοι εξαμηνιαίοι ισολογισμοί.
Μιλάμε για ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και μια τεράστια ακίνητη περιουσία! Η αξία τους αποτιμήθηκε σε 45 εκατ. ευρώ! Οσο κάνει ένας συρμός με τα βαγόνια του!
Να πούμε ότι ακόμα και η κυβέρνηση Α.Σαμαρά που είχε αποφασισει οτι «ολη η Ελλάδα τίθεται προς πώληση» ζητούσε σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, πριν από τρία χρόνια, 300 εκατ. ευρώ, και είχε τότε κατηγορηθεί από τον Γιώργο Σταθάκη ότι… ξεπουλούσε τη δημόσια περιουσία όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ελεύθερος Τύπος
Αυτό είναι αληθές καθ’οτι υπάρχει και ανακοίνωση του κόμματος που εκδόθηκε τότε εν έτει 2013!
Η ανακοίνωση της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. θέτει ερωτηματικά τόσο για την σκοπιμότητα όσο και για τους όρους υπό τους οποίες διεξάγεται ο εν λόγω διαγωνισμός.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι σήμερα πλέον μια κερδοφόρα επιχείρηση. Η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία. Ταυτόχρονα, η εξαγγελθείσα ιδιωτικοποίηση τραυματίζει οποιοδήποτε μελλοντική προσπάθεια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στον κλάδο των μεταφορών και ένταξη της χώρας στα δίκτυα του διεθνούς εμπορίου. Τέλος, προωθείται μια εποχή που η μετακίνηση με το τραίνο αναμένεται διεθνώς να αναγεννηθεί τόσο ως μέσου τουριστικής περιήγησης, όσο ως μέσο μαζικής μεταφοράς για τους πολίτες.
Η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση προωθείται σε προκλητικά χαμηλή τιμή (300 εκατ. ευρώ) με αποτέλεσμα να έχει αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου της κυβέρνησης, την αποπληρωμή τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων. Ταυτόχρονα, η όροι του διαγωνισμού για την εκποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. περιλαμβάνουν και σκανδαλώδεις όρους που ευθέως τραυματίζουν το ελληνικό δημόσιο, καθώς χαρίζονται στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου αξίας ύψους κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης.
Δυστυχώς, αποκαλύπτεται ότι στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων.»
Εάν σύμφωνα με τον τότε κύριο Σταθάκη το τίμημα των 300 εκατομμυρίων ευρώ ήταν προκλητικά χαμηλό, τότε το σημερινό «45άρι» που έπεσε στα κεφάλια μας, τι είναι; Ρητορική ερώτηση κάνουμε.
Όσο για την επιδότηση και τα χρέη είναι κάτι που έχει ήδη ψηφιστεί από τον Οκτώβριο αφού ήταν μέσα στα προαπαιτούμενα στα πλαίσια της συμφωνίας του Αυγούστου με τους δανειστές.
Όπως αναφέρει τότε το kathimerini.gr «Σειρά ρυθμίσεων με στόχο την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων ΟΛΠ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιέλαβε στο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα Οκτωβρίου η κυβέρνηση. Με τις νέες ρυθμίσεις το ΤΑΙΠΕΔ δεν υποχρεώνεται να υποβάλλει πλέον Ε9 για την ακίνητη περιουσία που κατέχει. Επιπλέον απαλλάσσονται από την καταβολή του ΕΝΦΙΑ και οι εταιρείες ειδικού σκοπού (special purpose vehicle, SPV) που συστήνει και οι οποίες ελέγχονται κατά 100% από το ΤΑΙΠΕΔ, όπως π.χ. είναι η εταιρεία Ελληνικόν Α.Ε.
Σε ό,τι αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πολυνομοσχέδιο βρίθει ρυθμίσεων που διευκολύνουν την περαιτέρω αποκρατικοποίηση. Η εταιρεία λαμβάνει «προίκα» ύψους 300 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2015-2020 (50 εκατ. ευρώ ετησίως) ως επιδότηση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή την εκτέλεση δρομολογίων με μικρή ζήτηση. Επιπλέον έχει προβλεφθεί, ώστε μόλις ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ, με τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να διαγραφούν τα χρέη των εταιρειών προς τον ΟΣΕ, και του ΟΣΕ προς το ελληνικό Δημόσιο.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ, το ελληνικό Δημόσιο θα υποκαταστήσει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που προκύπτουν από τις συμφωνίες μίσθωσης τροχαίου υλικού και εξοπλισμού του ΟΣΕ από τον ευρωπαϊκό οργανισμό Eurofima. Στην πράξη, η κυβέρνηση απαλλάσσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από όποια χρέη του παρελθόντος, έτσι ώστε να παραδοθεί «καθαρή» στον προτιμητέο επενδυτή.
… Ακόμη, το πολυνομοσχέδιο έρχεται να αλλάξει το Βασιλικό Διάταγμα περί ξένων επενδύσεων του 1950, με το οποίο απαλλάσσει από την καταβολή δημοτικών τελών το ΤΑΙΠΕΔ και τους επενδυτές. Η ρύθμιση στοχεύει ν’ απαλλάξει τον ΟΛΠ (και όχι μόνο) από αυθαίρετες κατά τον ίδιο χρεώσεις, από τους παραλιμένιους δήμους ύψους 150 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, τέλη ή συναφή πρόστιμα «θεωρούνται αυτοδικαίως ανακληθείσες από την έναρξη του παρόντος νόμου».»
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βαρύνεται με 750 εκατ. ευρώ κρατικές ενισχύσεις που έχουν κριθεί παράνομες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα «σβηστούν» με την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου