Φρεγάτες Fremm: Όλα όσα δεν μας έχει πει η κυβέρνηση.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της επίσκεψης Ολάντ στην Αθήνα ήταν το εξοπλιστικό κι ας είπε ο Γάλλος πρόεδρος ότι “δεν ήρθα για να πουλήσω όπλα”!
Που να είχε έρθει και γι΄ αυτό δηλαδή…
Η υπόθεση των φρεγατών Fremm και των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας έχει τεράστιο ενδιαφέρον και η “απροθυμία” της κυβέρνησης να μας διαφωτίσει δεν μπορεί να είναι τυχαία.
Ας βάλουμε λοιπόν σε μια σειρά ,όλα όσα η κυβέρνηση αποφεύγει να μας πει:
Tι ακριβώς θα προβλέπει το “λίζινγκ” των φρεγατών, μέθοδος που εφαρμόζεται για πρώτη φορά;
Ποιο θα είναι το κόστος και εννοούμε και το κόστος που προκύπτει από την ένταξη ενός νέου τύπου στο Στόλο;
Έχει υπολογιστεί επακριβώς για να το συγκρίνουμε με το κόστος που θα προέκυπτε -για παράδειγμα- αν προχωρούσαμε σε “συμμάζεμα” του Στόλου, με απόλυτη κάλυψη στους τομείς ανταλλακτικών και τεχνικής υποστήριξης των πολεμικών μας πλοίων;
Ποια θα είναι η διάρκεια της “ενοικίασης”;
Θα είναι για λίγα χρόνια ή όπως λένε οι πληροφορίες δεν μπορεί να είναι λιγότερη από οκτώ -κάποιοι λένε και για 10- που σημαίνει ότι η αγορά των φρεγατών αποτελεί λογικό μονόδρομο;
Αν όλα αυτά είναι λυμμένα και αποδειχτούν και συμφέροντα για το Πολεμικό Ναυτικό και τη χώρα γνωρίζουμε πότε θα δούμε φρεγάτα Fremm στο Αιγαίο;
Σύφωνα με όσα λένε κυβερνητικές πηγές έχει προγραμματιστεί η Ελλάδα να πάρει την 4η και την 7η φρεγάτα της γραμμής παραγωγής.
Αυτό χρονικά σημαίνει ότι η τέταρτη φρεγάτα ,πάντα σύμφωνα με τον γαλλικό προγραμματισμό “πέφτει στο νερό” τον Ιανουάριο του 2016.
Και η 7η τον Ιούνιο του 2018.
Με δεδομένο ότι η ανάγκη προσφυγής στη λύση Fremm ,συνδέθηκε άμεσα με την στήριξη των Γάλλων για την ΑΟΖ και τις ελληνικές θέσεις, είναι σαφές ότι ο χρόνος είναι πολύς.
Τα ναυπηγεία Ελευσίνας πως ακριβώς θα επωφεληθούν -για να σωθούν- από την συγκεκριμένη συμφωνία;
Το Πολεμικό Ναυτικό είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχει πρόβλημα με τη λύση Fremm.
Αλλά είναι επίσης ξεκάθαρο ότι δεν είχε ιδέα για τις κινήσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει στην υποβολή αιτήματος -όπως τουλάχιστον είπε ο Σίμος Κεδίκογλου,κυβερνητικός εκπρόσωπος- για την “ενοικίαση” φεγατών.
Για την ενοικίαση αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας για τα οποία το Πολεμικό Ναυτικό “καίγεται”, έχει κλείσει οριστικά το θέμα των αμερικανικών προτάσεων;
Στο τελευταίο του ταξίδι ο Α/ΓΕΝ μάλλον εισέπραξε το αντίθετο κλίμα.
Λογικά θα πρέπει η κυβέρνηση σύντομα να απαντήσει σ΄ αυτά τα θέματα.
Κάτι που αναμένεται – πάντα με βάση τη λογική – να κάνει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος στην συνάντηση που θα έχει με τον Γάλλο ομόλογό του τις επόμενες ημέρες στην Αθήνα.
Ασφαλώς κανείς δεν μπορεί να πιστέψει όσους υποστηρίζουν ότι όλη αυτή η υπόθεση αποτελεί “πυροτέχνημα”, ούτε βέβαια όσους επισημαίνουν ότι η μοναδική σίγουρη επένδυση που έφερε ο Ολάντ στην Ελλάδα, είναι οι φρεγάτες.
Με τη μόνη διαφορά ότι γι΄ αυτή την επένδυση πληρώνουμε εμείς.
Που να είχε έρθει και γι΄ αυτό δηλαδή…
Η υπόθεση των φρεγατών Fremm και των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας έχει τεράστιο ενδιαφέρον και η “απροθυμία” της κυβέρνησης να μας διαφωτίσει δεν μπορεί να είναι τυχαία.
Ας βάλουμε λοιπόν σε μια σειρά ,όλα όσα η κυβέρνηση αποφεύγει να μας πει:
Tι ακριβώς θα προβλέπει το “λίζινγκ” των φρεγατών, μέθοδος που εφαρμόζεται για πρώτη φορά;
Ποιο θα είναι το κόστος και εννοούμε και το κόστος που προκύπτει από την ένταξη ενός νέου τύπου στο Στόλο;
Έχει υπολογιστεί επακριβώς για να το συγκρίνουμε με το κόστος που θα προέκυπτε -για παράδειγμα- αν προχωρούσαμε σε “συμμάζεμα” του Στόλου, με απόλυτη κάλυψη στους τομείς ανταλλακτικών και τεχνικής υποστήριξης των πολεμικών μας πλοίων;
Ποια θα είναι η διάρκεια της “ενοικίασης”;
Θα είναι για λίγα χρόνια ή όπως λένε οι πληροφορίες δεν μπορεί να είναι λιγότερη από οκτώ -κάποιοι λένε και για 10- που σημαίνει ότι η αγορά των φρεγατών αποτελεί λογικό μονόδρομο;
Αν όλα αυτά είναι λυμμένα και αποδειχτούν και συμφέροντα για το Πολεμικό Ναυτικό και τη χώρα γνωρίζουμε πότε θα δούμε φρεγάτα Fremm στο Αιγαίο;
Σύφωνα με όσα λένε κυβερνητικές πηγές έχει προγραμματιστεί η Ελλάδα να πάρει την 4η και την 7η φρεγάτα της γραμμής παραγωγής.
Αυτό χρονικά σημαίνει ότι η τέταρτη φρεγάτα ,πάντα σύμφωνα με τον γαλλικό προγραμματισμό “πέφτει στο νερό” τον Ιανουάριο του 2016.
Και η 7η τον Ιούνιο του 2018.
Με δεδομένο ότι η ανάγκη προσφυγής στη λύση Fremm ,συνδέθηκε άμεσα με την στήριξη των Γάλλων για την ΑΟΖ και τις ελληνικές θέσεις, είναι σαφές ότι ο χρόνος είναι πολύς.
Τα ναυπηγεία Ελευσίνας πως ακριβώς θα επωφεληθούν -για να σωθούν- από την συγκεκριμένη συμφωνία;
Το Πολεμικό Ναυτικό είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχει πρόβλημα με τη λύση Fremm.
Αλλά είναι επίσης ξεκάθαρο ότι δεν είχε ιδέα για τις κινήσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει στην υποβολή αιτήματος -όπως τουλάχιστον είπε ο Σίμος Κεδίκογλου,κυβερνητικός εκπρόσωπος- για την “ενοικίαση” φεγατών.
Για την ενοικίαση αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας για τα οποία το Πολεμικό Ναυτικό “καίγεται”, έχει κλείσει οριστικά το θέμα των αμερικανικών προτάσεων;
Στο τελευταίο του ταξίδι ο Α/ΓΕΝ μάλλον εισέπραξε το αντίθετο κλίμα.
Λογικά θα πρέπει η κυβέρνηση σύντομα να απαντήσει σ΄ αυτά τα θέματα.
Κάτι που αναμένεται – πάντα με βάση τη λογική – να κάνει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος στην συνάντηση που θα έχει με τον Γάλλο ομόλογό του τις επόμενες ημέρες στην Αθήνα.
Ασφαλώς κανείς δεν μπορεί να πιστέψει όσους υποστηρίζουν ότι όλη αυτή η υπόθεση αποτελεί “πυροτέχνημα”, ούτε βέβαια όσους επισημαίνουν ότι η μοναδική σίγουρη επένδυση που έφερε ο Ολάντ στην Ελλάδα, είναι οι φρεγάτες.
Με τη μόνη διαφορά ότι γι΄ αυτή την επένδυση πληρώνουμε εμείς.
onalert.gr
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου