Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Όσο πλησιάζουν οι Αμερικανοί, απομακρύνονται οι Ρώσοι.


russia_usa_euΗ τωρινή στάση της Γερμανίας θυμίζει έντονα τις τελευταίες αποφάσεις του Χίτλερ που οδήγησαν το Τρίτο Ράιχ σε ταπεινωτική ήττα. Το κλίμα στην Ευρώπη βαραίνει για τους Γερμανούς με τους Αμερικανούς να είναι έτοιμοι να αναλάβουν πάλι τα ηνία.
Αυτή η προοπτική απομακρύνει την προοπτική ρώσο-ευρωπαϊκής συνεργασίας. Μάλιστα σύμφωνα με
την Guardian, οι φόβοι για ρωσικά αντίποινα στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν αυξηθεί, με αφορμή το κούρεμα στις καταθέσεις άνω των 100.000 ευρώ. Ο Alexander Nekrassov, πρώην σύμβουλος της ρωσικής κυβέρνησης, αναφέρει χαραακτηριστικά:
«Εάν πράγματι συμβεί αυτό, εάν δηλαδή επιβληθεί έκτακτος φόρος 25% σε καταθέσεις άνω των 100.00 ευρώ τότε κάποιοι Ρώσοι θα υποστούν βαρύ πλήγμα», λέει ο Νεκράσοφ αναφερόμενος στα 30 δισεκατομμύρια ρωσικών κεφαλαίων που εικάζεται ότι έχουν επενδυθεί σε κυπριακές τράπεζες.
«Και τότε, φυσικά, η Μόσχα θα αναζητήσει τρόπους να τιμωρήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπάρχουν πολλές γερμανικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη Ρωσία. Θα περίμενε κανείς πάγωμα περιουσιακών στοιχείων ή ακόμη και μία φορολόγησή τους. Το Κρεμλίνο υιοθετεί πάντα την πολιτική του «βλέποντας και κάνοντας».
Όσον αφορά το φυσικό αέριο, η Μόσχα κινητοποιείται και σε αυτόν τον τομέα. Σύμφωνα με την «Ρωσία Τώρα» κινητοποιούνται οι ανεξάρτητοι παραγωγοί υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ), προκειμένου να παραδίδουν φυσικό αέριο μόνο στην περιοχή Ασίας- Ειρηνικού, ενώ η Gazprom παραμένει στην Ευρώπη.
Γράφει το rbth:
Μεταξύ των ανεξάρτητων παραγωγών φυσικού αερίου, για την Ευρώπη ενδιαφέρεται πρωτίστως η Novatek (υλοποιεί σε συνεργασία με τη γαλλική Total, το έργο «Yamal LNG» δυναμικότητας 16,5 εκατομμυρίων τόνων ετησίως). Η «Yamal LNG» βρίσκεται σε διαβούλευση με πέντε ευρωπαϊκούς καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων ισπανικών και γαλλικών φορέων, δήλωσε στα μέσα του Φεβρουαρίου 2013, ο ανώτερος σύμβουλος για θέματα υγροποιημένου φυσικού αερίου της Total, Christophe Thomas. 
Την περασμένη εβδομάδα, ο οικονομικός διευθυντής της Novatek, Mark Jetway, διευκρίνισε ότι η «Yamal LNG» σχεδιάζει να πουλήσει φυσικό αέριο προς την Ευρώπη και την Ασία, σε αναλογία 50 – 50.
Πρόσφατα, ο επικεφαλής της Novatek, Λεονίντ Μίχελσον, μαζί με τον Αρκάντι Ντβορκόβιτς και τον Αλεξάντρ Νόβακ επισκέφθηκε την Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία. Στις ασιατικές χώρες ο Μίχελσον συζήτησε με εταιρείες τόσο για την τροφοδοσία τους με ΥΦΑ, όσο και για τη συμμετοχή τους στο έργο «Yamal LNG». 
Όμως, η διαδρομή του ΥΦΑ από την περιοχή Γιαμάλ στην περιοχή του Ειρηνικού περνάει από το Βόρειο Αρκτικό Διάδρομο που δεν ανοικτός, λόγω καιρού, για ναυσιπλοΐα πάντα, καθ” όλη τη διάρκεια του χρόνου. Αυτό θα οδηγήσει σε πωλήσεις ενός τμήματος του ΥΦΑ από το Γιαμάλ στην ευρωπαϊκή αγορά spot, παραδέχθηκε τον Φεβρουάριο, ακόμα και ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν.
Την ίδια στιγμή, το κρατικό μονοπώλιο, που υλοποιεί το έργο «Vladivostok LNG», ετοιμάζεται να ξεκινήσει τις παραδόσεις ΥΦΑ στις αγορές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Νότιας Κορέας. Η Gazprom και οι ανεξάρτητοι εξαγωγείς δεν μπορούν να μοιραστούν τις χώρες, αλλά τους εισαγωγείς με τους οποίους θα διεξάγουν τις σχετικές διαπραγματεύσεις για την προμήθεια αερίου, δήλωσε ο Βαλέρι Νεστέροφ, της Sberbank Investment Research. Λόγος γίνεται επίσης και για συναλλαγές SWOP. Το «Yamal LNG» θα προμηθεύει με ΥΦΑ την Ευρώπη μέσω των συμβολαίων της Gazprom, και η Gazprom μέσω των συμβολαίων της Novatek, θα προμηθεύει με φυσικό αέριο την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού από το project «Vladivostok-LNG» , λέει η αναλύτρια Μαρία Μπελόβα.
Η αγορά του LNG
Πρόσφατα, η Novatek επιβεβαίωσε ότι όντως προγραμμάτιζε την παροχή φυσικού αερίου από το «Yamal LNG» σε περίπου ίσες ποσότητες προς την Ευρώπη και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Αλλά τώρα συζητείται η τροφοδοσία με ΥΦΑ των ευρωπαϊκών λιμένων μόνο στη διάρκεια της περιόδου που η Βόρεια Αρκτική Διαδρομή είναι κλειστή για τη ναυσιπλοΐα και τη μεταφορά του φυσικού αερίου στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
 «Οι αναλύσεις έδειξαν, ότι οι προοπτικές για αύξηση του όγκου πωλήσεων και οι αγορές με καλά κέρδη βρίσκονται στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, παρά το υψηλότερο κόστος μεταφοράς», λένε στη Novatek. «Θεωρούμε την αγορά της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού σαν την κύρια αγορά για μας». 
Ορισμένες από αυτές τις συμβάσεις, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα υπογραφούν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του προέδρου της ΛΔ Κίνας Σι Τσινπίνγκ, στην Μόσχα.
pygmi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου